5 μύθοι & αλήθειες σχετικά με τη χορτοφαγική διατροφή

Αν πιστεύεις ότι οι vegans τρώνε μόνο σαλάτες, πληρώνουν ακριβά το φαγητό τους και δεν πάνε σε εστιατόρια, τότε ξεκίνα να διαβάζεις το άρθρο

Με αυτό μου το άρθρο, κηρύσσουμε επίσημα τον Veganuary, τον μήνα δηλαδή που προσπαθούμε όλοι να αλλάξουμε τις συνήθειές μας και να ακολουθήσουμε -έστω και μόνο για αυτό το διάστημα- μία vegan διατροφή. Ως χορτοφάγος δέχομαι πάρα πολλές ερωτήσεις αλλά έχω ακούσει και πάρα πολλές ανακρίβειες σχετικά με την διατροφή που έχω επιλέξει να ακολουθώ. Με αφορμή λοιπόν το παγκόσμιο αυτό κάλεσμα στον κόσμο της χορτοφαγίας, θα καταρρίψουμε σήμερα μαζί 5 μύθους για τον βιγκανισμό.

Η vegan διατροφή είναι ακριβή

Ένας μύθος που δεν έχει δημιουργηθεί τυχαία, αφού η vegan διατροφή θα μπορούσε να είναι ακριβή, αλλά δεν είναι αυτός ο κανόνας. Αν κάποιος ακολουθεί μία υγιεινή διατροφή βασισμένη στα φρέσκα λαχανικά και φρούτα, τα όσπρια, τους σπόρους, τα δημητριακά, τα ζυμαρικά και το ρύζι, δηλαδή εύκολα προσβάσιμα τρόφιμα σε όλα τα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος, τότε μιλάμε για μία οικονομική διατροφή. Ο vegan που τρώει συχνά υποκατάστατα κρέατος και τυριού και πιο έτοιμα γεύματα τότε σίγουρα θα ξοδεύει αρκετά παραπάνω χρήματα. Γενικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα τρόφιμα που αποκλείει ένας χορτοφάγος από την διατροφή του -κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά και μέλι- είναι συνήθως και αυτά που ανεβάζουν το μηνιαίο budget.

Δεν θα μπορέσω να ξαναπάω σε εστιατόριο / δεν υπάρχουν επιλογές

Σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλά εστιατόρια που αντιστέκονται σθεναρά στην εξέλιξη της διατροφής και στις τάσεις που κυριαρχούν παγκοσμίως σε ότι αφορά τις χορτοφαγικές επιλογές σε μενού εστιατορίων, αλλά και πάλι δεν είναι αυτός ο κανόνας. Τα περισσότερα εστιατόρια έχουν αντιληφθεί ότι πλέον σχεδόν σε κάθε παρέα θα υπάρχει και ένας vegetarian ή vegan και θέλοντας να είναι συμπεριληπτικοί απέναντι σε όλους τους πελάτες τους, έχουν φροντίσει να υπάρχουν πολλές παραπάνω χορτοφαγικές επιλογές από μία σαλάτα. Ακόμα κι αν δεν υπάρχει κάτι στον κατάλογο, είναι πολύ σπάνιο να ζητήσεις 1-2 vegan πιάτα και να το αρνηθεί ο chef. Τέλος μην ξεχνάμε ότι οι ταβέρνες έχουν πάντα πολλές επιλογές, όπως λαδερά, όσπρια, πατάτες τηγανητές, σαλάτα και χόρτα βραστά, αφού τα μενού τους βασίζονται στην ελληνική κουζίνα που είναι από μόνη της αρκετά χορτοφαγική. 

Οι χορτοφάγοι έχουν ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά

Ο μεγαλύτερος μύθος που έχει δημιουργηθεί ποτέ στην ιστορία της διατροφής. Ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά, μπορεί να έχει οποιοσδήποτε, όποια διατροφή και να ακολουθεί. Είτε είσαι κρεατοφάγος, είτε είσαι χορτοφάγος, αν δεν πλανάρεις σωστά τα γεύματα σου, αν δεν φροντίζεις να τρως ποικιλία τροφών, τότε στις επόμενες εξετάσεις σου θα δεις αρκετές κόκκινες τιμές. Σκέψου ότι κρεατοφάγος θα μπορούσε να είναι κάποιος που τρώει κάθε μέρα μακαρόνια, κρέμες γάλακτος, αλλαντικά, τυριά αλλά δεν τρώει λαχανικά ενώ χορτοφάγος θα μπορούσε να είναι κάποιος που τρώει μόνο τηγανητά, μακαρόνια, λιπαρά, ενώ δεν φροντίζει να τρώει τροφές με πρωτεΐνη και σίδηρο.

Οι vegans τρώνε μόνο μαρούλια / σαλάτες / ξενέρωτα φαγητά

Γεμιστά. Φασολάκια λαδερά. Γίγαντες. Σούπες οσπρίων. Ρεβιθάδα. Παστίτσιο με κιμά μανιταριών. Μουσακάς με κιμά φακής. Πατάτες τηγανητές. Χόρτα Βραστά. Φάβα. Λαζάνια με κρέμα κολοκύθας και σπανάκι. Φρικασέ ή μαγειρίτσα με μανιτάρια. Γαλακτομπούρεκο με κρέμα αμυγδάλου. Λαχανοντολμάδες με ταχινολέμονο. Πίτσα μαρινάρα. Ομελέτα από ρεβυθάλευρο. Μπορώ να συνεχίσω να γράφω σελίδες παραδοσιακών και μοντέρνων vegan πιάτων και συνταγών που τρώμε εμείς χορτοφάγοι. Πραγματικά δεν μας λείπει τίποτα.

Η vegan διατροφή δεν είναι κατάλληλη για παιδιά

Ο μύθος αυτός μου θυμίζει τις τηλεοπτικές διαφημίσεις των 70s όπου γιατροί και έγκυες γυναίκες προωθούσαν το κάπνισμα ως μία υγιή συνήθεια. Εκατομμύρια vegan παιδιά μεγαλώνουν σε υγιέστατους ενήλικες κάθε χρόνο, χωρίς να έχουν μείνει κοντά, χωρίς να αρρωστήσουν ή οτιδήποτε άλλο λέει αυτός ο μύθος που δεν έχει καμία επιστημονική βάση. Με την συμβουλή ενός διατροφολόγου – είναι πολύ νέα διατροφή για να γνωρίζουμε ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε –  και φυσικά την παρακολούθηση των εξετάσεων του από τον παιδίατρο, ένα παιδί μπορεί να μεγαλώσει χωρίς κανέναν κίνδυνο και να είναι υγιέστατο τρώγοντας χορτοφαγικά. Όπως σε όλες τις διατροφές, έτσι και στην χορτοφαγική μπορούν να προκύψουν ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά ή ακόμα και προβλήματα υγείας (βλ. παιδική παχυσαρκία που θερίζει τον δυτικό κόσμο), μόνο αν δεν υπάρχει ποικιλία τροφίμων και καλή κατανομή των τροφών στα γεύματα.

Food Blogger Madame Ginger

Διαβαστε επισησ