Φθινοπωρινή μηλόπιτα με αλεύρι ολικής, ελαιόλαδο και στέβια

Μια μηλόπιτα-πειρασμός, αλλά και αθώα ταυτόχρονα, αφού δεν περιέχει ζάχαρη και βούτυρο, παρά μόνο λίγη στέβια, ελαιόλαδο, αλεύρι ολικής και, φυσικά, φρέσκα, μυρωδάτα μήλα! Δοκιμάστε τη με γιαούρτι, μασκαρπόνε χτυπημένο με λίγη κανέλα ή με παγωτό χωρίς ζάχαρη.


Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180°C στον αέρα. Βάζουμε στον κάδο του μίξερ 240 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του, 240 γρ. αλεύρι ολικής άλεσης, 1 κ.σ. στέβια, 2 κ.γ. μπέικιν πάουντερ, 1 πρέζα αλάτι, 150 γρ. ελαιόλαδο, 100 γρ. χυμό πορτοκαλιού ή μήλου, 150 γρ. νερό χλιαρό, ξύσμα από 1 πορτοκάλι ή λεμόνι και 1 κουτάκι βανίλια και ανακατεύουμε με τον γάντζο μέχρι να γίνει μια εύπλαστη μαλακή ζύμη. Αν η ζύμη κολλάει πάνω στο μπολ, θα χρειαστεί λίγο ακόμα αλεύρι.

Αφαιρούμε τη ζύμη από τον κάδο και την κόβουμε σε 3 ίσα μέρη. Τυλίγουμε τα κομμάτια ζύμης σε λαδόχαρτο και τα βάζουμε για 1 ώρα στην κατάψυξη. Βάζουμε σε ένα αντικολλητικό τηγάνι 8-10 μέτρια μήλα, σε κυβάκια, 3 κ.σ. κοφτές στέβια ή 2 κ.σ. μέλι, μέχρι να μαλακώσουν λίγο τα μήλα. Στο τέλος προσθέτουμε κανέλα και αφήνουμε το μείγμα να κρυώσει ελαφρώς. Βάζουμε μέσα σε μια ταρτιέρα 26-28 εκ. τα 2 κομμάτια της ζύμης, απλώνοντας καλά με τα χέρια μας, ώστε να καλύψουμε και τα πλαϊνά του σκεύους. Στρώνουμε πάνω στη ζύμη τη γέμιση, χοντροτρίβουμε το υπόλοιπο 1/3 της ζύμης και πασπαλίζουμε από πάνω να καλυφθεί η γέμιση. Σκορπίζουμε 80 γρ. χοντροσπασμένα φουντούκια και ψήνουμε τη μηλόπιτα για 35-40 λεπτά. Αφήνουμε να κρυώσει για 5 λεπτά και σερβίρουμε, πασπαλίζοντας με ζάχαρη άχνη και κανέλα.

Μαρία Μπίζιου, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
Μαρία Μπίζιου, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.