Ποια υλικά & τρόφιμα θα σε βοηθήσουν να τα έχεις στο ντουλάπι σου την περίοδο της νηστείας

#allazoumesinithies και επιλέγουμε τα κατάλληλα υλικά και τρόφιμα για να δημιουργήσουμε πεντανόστιμες και θρεπτικές νηστίσιμες συνταγές.

Την περίοδο της νηστείας έχω έναν μικρό ενθουσιασμό. Μπορεί να σου φανεί περίεργο αλλά η περίοδος αυτή μου δίνει την αφορμή να δοκιμάσω νέες συνταγές, να εντάξω στο διατροφολόγιό μου υλικά και τροφές που πιθανόν να μην είχα δοκιμάσει και να προγραμματίσω καλύτερα τα γεύματα της εβδομάδας.

Η νηστεία αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία να αποτοξινώσουμε τον οργανισμό μας από την υπερβολική κατανάλωση κρέατος και κορεσμένων λιπαρών και να εμπλουτίσουμε τη διατροφή μας με όσπρια, φυτικές ίνες, φρούτα και λαχανικά.

Άλλωστε, δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς τα οφέλη της. Η έλλειψη τροφών ζωικής προέλευσης και επεξεργασμένων τροφίμων από την καθημερινότητά μας σημαίνει αυτομάτως μείωση του κορεσμένου λίπους που επιβαρύνει σημαντικά τον οργανισμό μας.

Από την άλλη, εμπλουτίζοντας τη διατροφή μας με τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, φρούτα και λαχανικά, αποκτάμε καλύτερες διατροφικές συνήθειες που μπορούμε κάλλιστα να ακολουθήσουμε και μετά το πέρας της περιόδου αυτής.

Με την ΑΒ Βασιλόπουλος σού παρουσιάζουμε τα βασικά υλικά που πρέπει να έχεις στο ντουλάπι της κουζίνας σου για να δημιουργήσεις αρκετές και διαφορετικές αλμυρές αλλά και γλυκές συνταγές, λαμβάνοντας όλα τα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται, έτσι ώστε να μη σου λείψει τίποτα!

Αν, λοιπόν, έχεις αποφασίσει να ακολουθήσεις ένα πρόγραμμα διατροφής βασισμένο στη νηστεία ή ακολουθείς μια χορτοφαγική διατροφή ή αν ακόμη θέλεις να δώσεις στον οργανισμό σου μια ανάσα από την υπερβολική κατανάλωση κρέατος και επεξεργασμένων τροφών, για ό,τι θέλεις να είσαι, φρόντισε αρχικά να έχεις στο ντουλάπι σου όσπρια.

Η σειρά ΑΒ Κοντά στην Ελληνική Γη φέρνει στην κουζίνα σου εξαιρετικά όσπρια όπως φακές, ρεβίθια και φασόλια με μεγάλη θρεπτική αξία από φημισμένες περιοχές της Ελλάδος, πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνη. Συνδύασέ τα με δημητριακά όπως καστανό ρύζι Α’ ποιότητας Think bio ή ζυμαρικά όπως σπαγγέτι ΑΒ Think bio, προϊόντα που παράγονται με μεθόδους βιολογικής καλλιέργειας και εξασφαλίζουν μια ισορροπημένη διατροφή. Στο τμήμα Armonia της ΑΒ θα βρεις επίσης κινόα, η οποία είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και ιδανική για να φτιάξεις υπέροχες σαλάτες με όσπρια.    

Κι αν έχεις στο μυαλό σου μόνο την κλασική σούπα με ρεβίθια ή το φακόρυζο, με την ΑΒ σου προτείνουμε εξαιρετικές συνταγές για να δεις τα όσπρια με άλλη ματιά, όπως αυτά τα Veggie burgers από ρύζι και μαύρα φασόλια ή τα Σπαγκέτι ολικής άλεσης με φακές, πιπεριές, καρύδια και βασιλικό.

Από το ντουλάπι της κουζίνας σου δε θα πρέπει να λείπει φυσικά το αλεύρι. Επίλεξε αλεύρι ΑΒ think bio ολικής άλεσης  το οποίο είναι πλούσιο σε εδώδιμες ίνες και είναι ιδανικό για όλες τις αρτοπαρασκευές σου.

Επίσης, φρόντισε να έχεις στο ντουλάπι σου βρόμη, η οποία περιέχει φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα, σίδηρο και ασβέστιο αλλά και ρόφημα σοκολάτας σε σκόνη ΑΒ που μαζί με το φυτικό ρόφημα της επιλογής σου μπορείς να ετοιμάσεις στη στιγμή νόστιμα και υγιεινά επιδόρπια όπως αυτό το Crumble Φρούτων.

Δε λέμε όχι βέβαια και σε λίγη σοκολάτα κουβερτούρα με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο, η οποία θα καλύψει την επιθυμία σου για γλυκό κι έχει και αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Τα σπόρια παίζουν εξίσου πολύ σημαντικό ρόλο στη διατροφή σου, όχι μόνο κατά την περίοδο της νηστείας. Ο βιολογικός ηλιόσπορος ΑΒ Think Bio αλλά και ο ελληνικός κολοκυθόσπορος Κομοτηνής από τη σειρά ΑΒ Κοντά στην Ελληνική Γη αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεΐνης , ασβεστίου και Ω-3 λιπαρών οξέων. Μαζί με τους ξηρούς καρπούς Authentic Nuts και τα αποξηραμένα φρούτα από τη σειρά Authentic Fruit αποτελούν ιδανικό υγιεινό σνακ και εμπλουτίζουν γευστικά τις συνταγές σου, γλυκές και αλμυρές, όπως σαλάτες, ψωμάκια, κέικ και μπάρες.

Ξεκίνα τη μέρα σου με ενέργεια προσθέτοντας στο πρωινό σου ταχίνι από 100% αλεσμένο σουσάμι της ΑΒ το οποίο περιέχει πρωτεΐνη αλλά και υγιεινά λιπαρά.

Και όταν μιλάμε για νηστεία εννοούμε κυρίως μια διατροφή στην οποία κυριαρχούν τα λαχανικά και τα φρούτα. Με τα βιολογικά φρούτα και λαχανικά ΑΒ think bio που φέρνει σε σένα κάθε μέρα η ΑΒ έχεις τη δυνατότητα να δημιουργήσεις υπέροχες θρεπτικές συνταγές. Όπως αυτό το ανοιξιάτικο πιάτο με λαχανικά στο φούρνο.

Τέλος, ένα μεγάλο κομμάτι στη νηστίσιμη διατροφή καταλαμβάνουν και τα θαλασσινά. Καλαμάρι, χταπόδι, σουπιές, γαρίδες και οστρακοειδή είναι χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά και πλούσια σε πρωτεΐνη, Ω-3 λιπαρά οξέα και σίδηρο. Με τα φρεσκότατα  θαλασσινά ΑΒ Fresh to Go δοκίμασε εναλλακτικές συνταγές όπως αυτά τα Μπέργκερ με ψωμί ολικής, γαρίδες ψητές και αβοκάντο ή το Χταπόδι με πιπεριά Φλωρίνης και σάλτσα μουστάρδας.

Τι θα πρέπει όμως να προσέξουμε για να αποκομίσουμε όλα τα οφέλη της νηστίσιμης διατροφής;

  • Το μεγαλύτερο μέρος των γευμάτων μας θα πρέπει να καταλαμβάνουν τα λαχανικά και τα φρούτα σε συνδυασμό με όσπρια, δημητριακά και θαλασσινά. Επιλέγουμε ελαιόλαδο πάντα με μέτρο, σπόρια και «καλά» λιπαρά.
  • Αποφεύγουμε τα τηγανιτά.
  • Προσέχουμε την ποσότητα του ψωμιού και των ζυμαρικών που καταναλώνουμε και προτιμάμε κυρίως προϊόντα ολικής άλεσης.
  • Δεν περιορίζουμε τη διατροφή μας σε συγκεκριμένα τρόφιμα αλλά φροντίζουμε να υπάρχει ποικιλία.
  • Αποφεύγουμε την υπερβολική κατανάλωση αλατιού και προσθέτουμε στα φαγητά μας περισσότερα μπαχαρικά.
  • Λέμε ένα μεγάλο ΝΑΙ στο ταχίνι και στους ξηρούς καρπούς αλλά πάντα με μέτρο στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής.
  • Προσέχουμε ιδιαίτερα τα φυτικά-νηστίσιμα συσκευασμένα προϊόντα διαβάζοντας τα συστατικά τους.

Είναι ευκαιρία, λοιπόν, να υιοθετήσουμε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθεις που θα τις ακολουθήσουμε και μετά το πέρας της νηστείας.

Τέλος, θα πρέπει να τονίσω πως επειδή υπάρχουν αρκετοί περιορισμοί στη νηστίσιμη διατροφή, κάποιες συγκεκριμένες ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού θα πρέπει να συμβουλευτούν τον γιατρό τους πριν ξεκινήσουν να νηστεύουν.

Ευγενία Τρούσα, Food blogger, Let’s Treat Ourselves

Διαβαστε επισησ