Ώρα της Γης: νόστιμες ιδέες για εύκολο μαγείρεμα χωρίς ρεύμα. Μπορείς!

Δε χρειάζεται ν’ ανάψεις φούρνο ή μάτια κουζίνας για μια μέρα γεμάτη χορταστικό και θρεπτικό φαγητό

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, οι πολίτες όλου του κόσμου καλούνται να συμμετέχουν στην Ώρα της Γης -που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 27 Μαρτίου– σβήνοντας τα φώτα για ακριβώς 60 λεπτά, από τις 20.30 έως τις 21.30 της δικής τους γεωγραφικής ζώνης.

Ιδέα: τι θα έλεγες φέτος αντί να μείνουμε στη μία ώρα, να το τραβήξουμε για όσο αντέξουμε, ακόμα και μία ολόκληρη μέρα; Φυσικά όταν έρθει η ώρα, θα σβήσουμε τα μη απαραίτητα φώτα στο σπίτι μας. Πέρα όμως από αυτό, από το πρωί της ίδιας μέρας μέχρι και το βράδυ, μπορούμε να δοκιμάσουμε κάτι, για να δούμε αν τελικά “αντέχουμε”: να περιορίσουμε όσο δυνατόν περισσότερο τη χρήση ηλεκτρικών συσκευών. Και επειδή δεν μπορούμε να τις αποκλείσουμε εντελώς, ας περιοριστούμε στην κουζίνα. Μαγειρική χωρίς ρεύμα λοιπόν! Όποιος κι αν είσαι, για ό,τι θέλεις να είσαι, θυσίασε -για μία μόνο μέρα- τα αγαπημένα σου φουρνιστά φαγητά και δες μερικές ιδέες για νόστιμα, θρεπτικά γεύματα δίχως τη χρήση φούρνου ή μικροκυμάτων, ματιών κουζίνας ή τοστιέρας.

Πρωινό δίχως ψησίματα

Ανάβαλε την αγαπημένη σου ομελέτα για την επόμενη και φτιάξε ένα γιαουρτένιο trifle με στρώσεις από στραγγιστό ή φυτικό γιαούρτι που θα βρεις στα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος, θρυμματισμένα μπισκότα ή τραγανό μούσλι και κάποια σπιτική μαρμελάδα, που ήρθε η ώρα της να αξιοποιηθεί! Όσο για το αγαπημένο σου πρωινό ρόφημα; Αν έχεις γκαζάκι υγραερίου, μπορείς να φτιάξεις ελληνικό καφέ ή να ζεστάνεις νερό για καφέ φίλτρου σε γαλλική πρέσα, τσάι ή αντιοξειδωτικό matcha.

Σάντουιτς, αγάπη μου

Υπάρχουν αμέτρητοι συνδυασμοί υλικών που μπορείς να κάνεις, ψάχνοντας για λίγο το ψυγείο και τα ντουλάπια σου και να συνθέσεις λαχταριστά σάντουιτς. Δε χρειάζεται να είναι ψημένα! Μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό, όπως βουτυράτες φέτες αβοκάντο με λίγο αλατοπίπερο και ελαιόλαδο πάνω σε πολύσπορο, μέχρι ολόκληρη σύνθεση με leftover φασολάκια και φέτα ανάμεσα σε δυο παχιές φέτες προζυμένιου ψωμιού.

Σαλάτες, οι χορταστικές

Το έχουμε ξαναπεί: οι σαλάτες δεν είναι μόνο βαρετές πρασινάδες! Ψιλόκοψε μερικά τραγανά λαχανικά και μυρωδικά, συνδύασέ τα με βρασμένα όσπρια που μπορείς πλέον να βρεις συσκευασμένα στα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος, ξηρούς καρπούς και ένα απλό dressing με λεμόνι, ελαιόλαδο και μουστάρδα και θα έχεις στο πιάτο σου χορταστικό γεύμα. Για περισσότερη πρωτεΐνη, μπορείς να βράσεις ένα αβγό στο γκαζάκι ή να φτιάξεις το dressing σου με βάση το ταχίνι και να πασπαλίσεις με διατροφική μαγιά.

Σνακς σε θερμοκρασία δωματίου

Ανάμεσα στα κυρίως γεύματα, μπορείς πάντα να φας φρεσκοκομμένα φρούτα εποχής ή αποξηραμένα σε συνδυασμό με ξηρούς καρπούς. Αν λιγουρεύεσαι κάτι ακόμα πιο γλυκό, μπορείς να ανατρέξεις στο ντουλάπι με τις vegan σοκολάτες ή πολύ απλά να απλώσεις λίγο βούτυρο καρπών πάνω σε μια φρυγανιά με γλυκό του κουταλιού.

Υπό το φως των κεριών

Είναι πολύ πιθανό, η Ώρα της Γης να συμπίπτει με την ώρα του βραδινού σου γεύματος. Δεν χρειάζεται να το αναβάλλεις για αργότερα! Άναψε μερικά κεριά (πάντα υπό την επίβλεψή σου), γέμισε ένα ποτήρι με το αγαπημένο σου κρασί και -αν δεν είσαι σε mood σαλάτας και το χθεσινό μπριάμ απ’ το ψυγείο δε σου κλείνει το μάτι- απόλαυσε ένα αυτοσχέδιο πλατό με ό,τι τυρί έχεις, ελιές, ντοματίνια, ψητές πιπεριές Φλωρίνης και παξιμάδια. Απλό κι όμως τόσο νόστιμο!

Μία μέρα είναι. Τι λες; Θα το δοκιμάσεις;

Anna Chalikia Food Editor @ MadameGinger.com

Διαβαστε επισησ