πισω στa αρθρα

Πως να μετατρέψεις τις αγαπημένες σου συνταγές σε χορτοφαγικές, χωρίς να στερηθείς τίποτα

Μην κόψεις τα πιάτα που λιγουρεύεσαι, απλώς άλλαξε τα υλικά με τα οποία μαγειρεύεις.


Το σκεφτόσουν καιρό και τελικά πήρες την απόφαση να μειώσεις ή να κόψεις τελείως τα προϊόντα ζωικής προέλευσης και να μπεις στον κόσμο της χορτοφαγίας. Ήμουν στη θέση σου πριν περίπου ένα χρόνο και ξέρω πόσο περίπλοκα μπορεί να σου φαίνονται τα πράγματα, αλλά πίστεψέ με είναι απλούστερα από όσο νομίζεις. Μετά τον οδηγό που σου ετοίμασα για να γνωρίζεις από την αρχή τι τρώμε, τι όχι και από που παίρνουμε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ήρθε η ώρα να δούμε πώς θα μετατρέψεις τις αγαπημένες σου συνταγές σε χορτοφαγικές εύκολα, γρήγορα και οικονομικά.

Κρέας, ψάρι & θαλασσινά

Από άποψη θρεπτικών συστατικών δεν έχεις να ανησυχείς για τίποτα, αφού τα φυτικής προέλευσης υποκατάστατα δίνουν στο σώμα σου ότι ακριβώς χρειάζεται. Τι κάνουμε όμως όταν θέλουμε να αντικαταστήσουμε το μοσχάρι, το κοτόπουλο ή κάποιο ψάρι και να “ξεγελάσουμε” τη γευστική μας παλέτα;

Έτοιμα υποκατάστατα

Η βιομηχανία τροφίμων επενδύει όλο και περισσότερο στη δημιουργία υποκατάστατων κρέατος και θαλασσινών προκειμένου να μην στερηθούμε τα burgers, τα σουβλάκια και τις γαριδομακαρονάδες. Αναζήτησε στα ράφια και τα ψυγεία των καταστημάτων ΑΒ Βασιλόπουλος μπιφτέκια, υποκατάστατα κοτόπουλου ή ακόμα και θαλασσινών, μαγείρεψε τα όπως θα έκανες με τα “κανονικά” και απόλαυσε τις αγαπημένες σου συνταγές στην χορτοφαγική τους εναλλακτική.

Φρούτα και λαχανικά σαν κρέας!

Με το κατάλληλο ψήσιμο και κάποια μπαχαρικά “κλειδί” όπως η καπνιστή πάπρικα μπορείς να μετατρέψεις ένα κουνουπίδι σε λαχταριστά steaks, διάφορα ψιλοκομμένα μανιτάρια σε έναν χορταστικό και νόστιμο γύρο και μια ψιλοκομμένη μελιτζάνα σε αρωματικά και πεντανόστιμα σουτζουκάκια.

Σόγια & Τόφου

Η σόγια έχει πολλές μορφές με πιο διάσημη αυτή του τόφου, το οποίο εκτός από την αντικατάσταση του τυριού μπορεί να αντικαταστήσει το κοτόπουλο όταν ψηθεί. Αναζήτησε αποξηραμένο κιμά ή κεμπάπ σόγιας και φτιάξε την αγαπημένη σου μακαρονάδα, ένα ταψί παστίτσιο ή κεφτεδάκια χωρίς να σου λείψει η γεύση και η υφή του κιμά.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Στις περισσότερες αλμυρές και γλυκές συνταγές θα βρεις σίγουρα κάποιο γαλακτοκομικό. Μέχρι πολύ πρόσφατα ήταν τρομερά δύσκολο να βρεις εναλλακτικές που θα έδιναν όχι μόνο το ίδιο γευστικό αποτέλεσμα στη συνταγή σου, αλλά κυρίως δεν θα άλλαζαν τη σύσταση και υφή του φαγητού ή του γλυκού σου. Πλέον όμως υπάρχουν άπειρες εναλλακτικές για να αντικαταστήσεις το βούτυρο, το γάλα, το γιαούρτι την κρέμα γάλακτος και τα τυριά και μετά από πολλές δοκιμές στην κουζίνα μου μπορώ να σου πω με σιγουριά ότι δεν θα σε απογοητεύσουν.

Βούτυρο
Φυτικά βούτυρα, ελαιόλαδο για τα αλμυρά και λάδι καρύδας για τα γλυκά, βούτυρα καρπών (φιστικοβούτυρο κτλ), πουρές λαχανικών και φρούτων (αβοκάντο, κολοκύθα κτλ).

Γάλα & Κρέμα γάλακτος
Φυτικά ροφήματα ξηρών καρπών (αμυγδάλου κτλ), γάλα καρύδας, γάλα κάνναβης, ρυζιού ή σόγιας, φυτικές κρέμες και κρέμες από ξηρούς καρπούς (κάσιους, αμυγδάλου κτλ).

Γιαούρτι
Ίσως το μόνο γαλακτοκομικό στο οποίο δεν υπάρχουν άφθονες επιλογές ακόμα, ειδικά για την αντικατάσταση του σε αλμυρές συνταγές. Οι εναλλακτικές που υπάρχουν είναι “γιαούρτια” από καρύδα, σόγια ή ξηρούς καρπούς και είναι κυρίως γλυκά.

Τυριά
Ξεκινώντας από το βασιλιά των φυτικών τυριών, το τόφου, πλέον υπάρχουν υποκατάστατα για όποιο τυρί μπορείς να φανταστείς! Από φυτική “φέτα”, τυρί κρέμα, κίτρινα και μαλακά τυριά, μέχρι φυτική “παρμεζάνα”, μπλε τυρί, μασκαρπόνε και τσένταρ, η αντικατάσταση του τυριού είναι πανεύκολη τόσο για να καταναλωθούν σκέτα όσο και να πάρουν τη θέση των ζωϊκών τυριών σε αλμυρές και γλυκές συνταγές.

Αυγά
Η αντικατάσταση του αυγού είναι λίγο πιο περίπλοκη, καθώς δεν υπάρχει εναλλακτική για τις φορές που το καταναλώνουμε σκέτο (ποσέ, βραστό, τηγανητό) και η αντικατάσταση του σε γλυκά (κέικ, κρέμες κτλ) και σε αλμυρά (scrambled, καγιανάς, ομελέτα κτλ) γίνεται με τόφου ή με ρεβιθάλευρο τα οποία πρέπει να μάθει κανείς να τα χειρίζεται σωστά ώστε να δώσουν παρόμοιο αποτέλεσμα.

Μέλι
Εδώ τα πράγματα είναι πολύ εύκολα, αρκεί να αντικαταστήσεις το μέλι που αλείφεις στις φρυγανιές σου ή που θα βρεις σε μία συνταγή με μελάσα, χαρουπόμελο, αγαύη ή σιρόπι αγαύης (maple syrup).

Μελέτησε, εμπνεύσου και με μία επίσκεψη στα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος και στο τμήμα ΑΡΜΟΝΙΑ θα βρεις όλα αυτά που χρειάζεσαι για μία ομαλή και νόστιμη μετάβαση στη χορτοφαγία!

Food Blogger Madame Ginger
Food Blogger Madame Ginger

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.