Δώσε άρωμα, γεύση και ζεστασιά στα γεύματά σου με τη δύναμη των μπαχαρικών

Κάνε την καθημερινή μαγειρική πιο συναρπαστική, προσθέτοντας διαφορετικά μπαχαρικά στα φαγητά σου.

Τους φθινοπωρινούς και χειμωνιάτικους μήνες συνήθως λιγουρεύεσαι πιο πλούσια φαγητά. Λίγο το κρύο, λίγο που βραδιάζει ολοένα και νωρίτερα, ανοίγει η όρεξή σου για πιάτα που -εκτός από θρέψη- προσφέρουν και θαλπωρή, θυμίζοντας χουχουλιάρικες Κυριακές στο σπίτι. Στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής, υπάρχουν τρόποι να νοστιμήσεις τα καθημερινά σου γεύματα, χωρίς να τα επιβαρύνεις με περιττά λιπαρά ή αλάτι.

Ένας από αυτούς είναι τα πολύτιμα μπαχαρικά. Μην περιοριστείς σε δύο ή τρία που χρησιμοποιείς πιο παραδοσιακά: εμπλούτισε το ντουλάπι σου με ποικιλία μπαχαρικών, κάνοντας την καθημερινή σου μαγειρική πιο συναρπαστική. Πειραματίσου με διάφορα μπαχαρικά, δώσε ξεχωριστό άρωμα και βάθος σε κλασικά πιάτα που μαγειρεύεις συχνά χωρίς να τα κάνεις λιγότερο υγιεινά και φέρε τη ζεστασιά στο τραπέζι σου. Θέλεις ιδέες;

Πρωινό για γλυκές λιγούρες

Ψιλόκοψε μήλα ή αχλάδια και σόταρέ τα σε λίγο ελαιόλαδο ή λάδι καρύδας σε χαμηλή φωτιά. Πρόσθεσε 1-2 κ.σ. μαύρη ζάχαρη ή σιρόπι maple, πασπάλισε με βιολογική κανέλα Κεϋλάνης που θα βρεις στο τμήμα Armonia στα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος και ανακάτευε συχνά μέχρι να μαλακώσουν και να καραμελώσουν. Χρησιμοποίησε το σαν γλυκιά επικάλυψη στο πρωινό σου γιαούρτι, στο ψωμί ή στην κρέμα βρώμης και θα είναι σαν να τρως την αγαπημένη σου μηλόπιτα.

Χειμωνιάτικα λαχανικά & όσπρια γεμάτα νοστιμιά

Ψήσε κομμένα χειμωνιάτικα λαχανικά όπως γλυκοπατάτες, κουνουπίδι, κολοκύθα και παντζάρια σε δυνατό φούρνο, με ελαιόλαδο, αλατοπίπερο και μπόλικη καπνιστή πάπρικα. Θα τους δώσει μια πιο γεμάτη καπνιστή γεύση, χωρίς να χρειαστεί να τα επιβαρύνεις με την προσθήκη αλλαντικών. Μπορείς να κάνεις το ίδιο με βελουτέ σούπες και όσπρια κατσαρόλας ή φούρνου.

Κύμινο: όχι μόνο για τα σουτζουκάκια

Αυτό το υπέροχο μπαχαρικό ταιριάζει πολύ στα όσπρια! Μη μείνεις στο κλασικό χούμους: πολτοποίησε διαφορετικά βρασμένα όσπρια όπως φασόλια ή φακές με ταχίνι, ελαιόλαδο, σκόρδο και μυρωδικά και πρόσθεσε κύμινο που απλώς θα τα απογειώσει. Αν λατρεύεις το street food, βάλτο σε ζύμες για χορτοφαγικά κεφτεδάκια ή burger που θα ψήσεις στο φούρνο, για εναλλακτικά φαλάφελ.

Ένα superfood στο ντουλάπι σου

Ο κουρκουμάς (τουρμερίκ) -όχι αδίκως- τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαιτέρως δημοφιλής για τα αναρίθμητα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό. Αντί για καφέ ή τσάι, δοκίμασε να ξεκινήσεις τη μέρα σου με χρυσαφένιο turmeric latte που θα σου προσφέρει αντιοξειδωτική δράση. Θα δώσει επίσης υπέροχο κίτρινο χρώμα και άρωμα στα κάρι, στα ριζότο και στις σούπες του χειμώνα.

Λεμονάτα όπως δεν τα έχεις ξαναφάει

Μπορεί να έχεις συνηθίσει το τζίντζερ (σε σκόνη) σε μπισκότα και καροτοκέικ, όμως ταιριάζει υπέροχα σε πολλά φαγητά με βάση το λεμόνι, όπως το σπανακόρυζο, το πρασόρυζο και η κλασική χυλωμένη ρεβυθάδα. Τόλμησέ το!

Ελαφριά επιδόρπια με γεμάτη γεύση

Μη στερείσαι τα γλυκά. Φτιάξε ένα ελαφρύ ρυζόγαλο με φυτικό γάλα της επιλογής σου και εμπλούτισέ το με κανέλα, λίγο γαρύφαλο, μοσχοκάρυδο, μπαχάρι και σταφίδες: όλες οι γεύσεις του σταφιδόψωμου αλλά και της φανουρόπιτας που αγαπάς, σε κάθε κουταλιά. Δοκίμασε επίσης να προσθέσεις λίγo τσίλι ή ροζ πιπέρι σε πιο ελαφριά σοκολατένια γλυκά με βάση τους χουρμάδες και το κακάο.

Τα μπαχαρικά είναι από τα πιο πολύτιμα υλικά στη μαγειρική, αφού στήνουν όλο το γευστικό προφίλ ενός πιάτου. Όποιος κι αν είσαι, για ό,τι θέλεις να είσαι, δώσε υπέροχη γεύση στα καθημερινά σου φαγητά και ζέστανε την κουζίνα σου με τα μοναδικά τους αρώματά. 

Anna Chalikia Food Editor @ MadameGinger.com
Anna Chalikia Food Editor @ MadameGinger.com

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.