Ώριμα φρούτα και λαχανικά: νόστιμες ιδέες για μην τα πετάξεις

Αξιοποιούμε τα πολύ “γινωμένα” φρούτα και λαχανικά, μεταμορφώνοντάς τα σε πεντανόστιμα πιάτα.  


Πάμε στο σουπερμάρκετ, αγοράζουμε ένα σωρό φρέσκα φρούτα και λαχανικά για όλη την εβδομάδα, έχοντας μεγαλεπήβολα πλάνα για σπιτικά μαγειρέματα κάθε μέρα, όμως τα πράγματα δεν πάνε πάντα όπως τα φανταστήκαμε. Τι θα κάνουμε με όλα αυτά τα ώριμα φρούτα που μας περιμένουν υπομονετικά μέσα στο μπολ τους; Ή τα λαχανικά που ξέμειναν στο συρτάρι του ψυγείου; Θα προλάβουμε να τα καταναλώσουμε πριν μας χαλάσουν;

Φυσικά και δεν θα τα πετάξουμε! Παγκοσμίως, κάθε χρόνο, 1,3 δις τόνοι τροφίμων καταλήγουν στα σκουπίδια, την ίδια στιγμή που πάνω από 850 εκατομμύρια άνθρωποι βρίσκονται σε διαρκή υποσιτισμό. Ας μην συμβάλλουμε κι εμείς στο μαζική σπατάλη τροφίμων, αφού υπάρχουν έξυπνοι, δημιουργικοί και οικονομικοί τρόποι να αξιοποιήσουμε τα υπερώριμα οπωρολαχανικά, σε νόστιμα γεύματα για όλη την οικογένεια. Μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά ξεκινώντας από την κουζίνα μας.

ΩΡΙΜΑ/ΜΑΡΑΜΕΝΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Ο πιο δοκιμασμένος τρόπος να δώσετε νοστιμιά στα πολύ ώριμα ή ελαφρώς μαραμένα λαχανικά (π.χ. μελιτζάνες, κολοκυθάκια, πιπεριές, καρότα κ.λ.π.) που έχουν ξεχαστεί μέσα στο ψυγείο σας, είναι να τα ψήσετε στο φούρνο. Τα κόβετε σε μεγάλα κομμάτια, τα ραντίζετε με μπόλικο καλό ελαιόλαδο, τα πασπαλίζετε με φυσικό αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι και τα ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο μέχρι να μαλακώσουν, να πάρουν χρώμα και να μελώσουν. Έπειτα τα απολαμβάνετε μέσα σε σαλάτες με ψητά λαχανικά, σαν συνοδευτικά του φαγητού σας ή μέσα στα σάντουιτς της εβδομάδας.

Ένας άλλος τρόπος να χρησιμοποιήσετε μπόλικα λαχανικά πριν σας χαλάσουν, είναι τα μετατρέψετε σε πεντανόστιμες σούπες βελουτέ. Μπορούμε να σοτάρετε οποιαδήποτε λαχανικά και ρίζες όπως πράσα, παντζάρια, πατάτες, κουνουπίδι, μανιτάρια κ.λ.π. σε ελαιόλαδο, να προσθέσετε μυρωδικά και ζωμό ή σκέτο νερό, να τα αφήσετε να σιγοβράσουν μέχρι να μαλακώσουν κι έπειτα να τα πολτοποιήσετε με ραβδομπλέντερ ή σε δυνατό επεξεργαστή τροφίμων. Κι αν δεν σας αρέσουν οι σούπες, να φτιάξετε εναλλακτικό πουρέ με καρότο, γλυκοπατάτα, μπρόκολο κ.λ.π.

Μπορείτε επίσης να κόψετε τα λαχανικά σε μικρά κυβάκια ή λωρίδες, να τα σοτάρετε σε ελαιόλαδο ή σησαμέλαιο σε υψηλή φωτιά, να προσθέσετε αρωματικά (π.χ. φρέσκο τριμμένο τζίντζερ, σκόρδο και μπαχαρικά) και λίγη σάλτσα σόγιας και να φτιάξετε σπιτικά stir-fry ασιατικού στυλ, που θα σερβίρετε πάνω σε αχνιστό ρύζι, noodles ή κους κους.

ΩΡΙΜΑ ΦΡΟΥΤΑ

Για ζουμερά κέικ, ψιλοκόβετε φρούτα σας (π.χ. μήλα, αχλάδια, φράουλες κ.λ.π.), τα πασπαλίζετε με λίγο αλεύρι και τα ενσωματώνετε στο τελικό μείγμα πριν το ρίξετε στη φόρμα ψησίματος. Όσο για τις υπερώριμες μαυρισμένες μπανάνες, τις πολτοποιείτε και τις κάνετε την πιο ιδανική βάση για λαχταριστά κέικ μπανάνας που θα κάνουν την κουζίνα σας να μοσχομυρίσει.

Μπορείτε επίσης να μετατρέψετε τα ώριμα φρούτα σε γέμιση για γλυκές τάρτες. Απλώνετε ζύμη για τάρτα ή σφολιάτα σε βουτυρωμένη ταρτιέρα, την τρυπάτε για να φεύγει ο αέρας, απλώνετε κατευθείαν λεπτοκομμένα φρούτα όπως ροδάκινα, βερίκοκα, βανίλιες κ.λ.π., πασπαλίζετε με ζάχαρη και ψήνετε μέχρι να καραμελώσουν.

Για απολαυστικά παγωμένα smoothies, καθαρίζετε και κόβετ σε κυβάκια τα ώριμα φρούτα σας, τα αποθηκεύετε αεροστεγώς και τα βάζετε στην κατάψυξη.

Και μην ξεχνάτε: ο πιο ευρηματικός τρόπος να διατηρήσετε τη γλύκα των εποχιακών φρούτων είναι να τα μετατρέψετε σε σπιτική μαρμελάδα! Όσο πιο ώριμα είναι, τόσο πιο γλυκιά θα είναι η μαρμελάδα, επομένως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λιγότερη ζάχαρη.

Food Blogger Madame Ginger
Food Blogger Madame Ginger

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.