Πως να διατηρήσουμε την ψυχική μας ισορροπία εν μέσω των περιοριστικών μέτρων

Το 2020 εισήγαγε νέες προκλήσεις στην καθημερινότητά μας. Η επιτυχής διαχείριση αυτών των προκλήσεων μπορεί να επιδράσει ευεργετικά στην συναισθηματική μας ισορροπία, στην ανάπτυξη ενός θετικότερου τρόπου σκέψης και στην προσωπική μας εξέλιξη.

Ένα από τα θετικά αυτής της περιόδου αποτελεί η ευκαιρία να αποφορτιστούμε από κάποιες υποχρεώσεις, να αναδιοργανώσουμε τις προτεραιότητές μας και να επικεντρωθούμε στον εαυτό μας και στα αγαπημένα μας πρόσωπα.

Πώς μπορούμε να προσαρμοστούμε στις αλλαγές διατηρώντας ψυχική ηρεμία, θετικότητα και αισιοδοξία;

  • Ξεκινάω τη μέρα μου με μια ευχάριστη νότα. Πριν ανοίξω το κινητό για να διαβάσω τις ειδήσεις της ημέρας, αφιερώνω λίγα λεπτά στον εαυτό μου: Σε μια κούπα ζεστό καφέ, ένα καλό πρωινό κι ένα χαμόγελο.
  • Φτιάχνω το καθημερινό μου πρόγραμμα. Σημειώνω τις εργασίες της ημέρας και κρατάω χρόνο για προσωπική χαλάρωση και διασκέδαση. Δεν πέφτω στην παγίδα της εντατικοποίησης των επαγγελματικών ή οικιακών μου υποχρεώσεων. Διατηρώ σταθερούς ρυθμούς.
  • Μοιράζομαι ορισμένα καθήκοντα. Εφόσον είναι εφικτό, διαπραγματεύομαι ποιά από τα μέλη της οικογένειας μπορούν να αναλάβουν μερικές οικιακές υποχρεώσεις. Δε φοβάμαι να ζητήσω και να δεχτώ βοήθεια.
  • Δείχνω κατανόηση. Όταν μια οικογένεια περνά πολύ χρόνο μαζί είναι πιθανόν να υπάρξουν εντάσεις. Ακούω τους προβληματισμούς όλων των μελών με επιείκεια και σέβομαι τον προσωπικό τους χώρο.
  • Μοιράζομαι τα συναισθήματά μου. Εάν αισθάνομαι αρνητικά φορτιμένη και βιώνω άγχος, νευρικότητα ή ατονία βρίσκω το χρόνο να ανοιχτώ και να μιλήσω με πρόσωπα που εμπιστεύομαι.
  • Κάνω ένα διάλειμμα από τις ειδήσεις. Περιορίζω το χρόνο συζήτησης γύρω από τον κορονοϊό. Ενημερώνομαι καθημερινά, αλλά αποφεύγω τη συνεχή έκθεση στα νέα.
  • Ανακαλύπτω υγιεινές συνταγές που φτιάχνουν τη διάθεση. Αυξάνω την σεροτονίνη μέσω της διατροφής. Επιλέγω τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη (κοτόπουλο, γαλοπούλα, αυγά, μοσχάρι, χοιρινό, σολωμός, σόγια, τόφου, κολοκύθα, νιφάδες βρώμης, μαύρη σοκολάτα, γάλα) και τις συνδυάζω με 25-30 γρ υδατανθράκων.
  • Χαλαρώνω. Οι ρυθμοί έχουν πέσει και τα επίπεδα ηχορύπανσης έχουν μειωθεί. Επικεντρώνομαι σε αρώματα, υφές, χρώματα και ήχους. Αφιερώνω λίγο χρόνο της ημέρας σε ένα ζεστό μπάνιο με αιθέρια έλαια, ένα τσάι, το αγαπημένο μου βιβλίο και λίγη lounge μουσική.
  • Περιποιούμαι τον εαυτό μου. Επιμελούμαι την εξωτερική μου εμφάνιση, χτενίζω τα μαλλιά μου και δε φοράω πυτζάμες όλη την ημέρα.
  • Φτιάχνω ένα μικρό κήπο στο μπαλκόνι μου. Φυτεύω αρωματικά λουλούδια, βότανα, φρούτα και λαχανικά σε γλαστράκια. Το πράσινο μειώνει τα συμπτώματα του άγχους και της κατάθλιψης και βοηθά στη καλύτερη διαχείριση του στρες.
  • Αλλάζω διακόσμηση. Καθαρίζω το σπίτι, δημιουργώ ενδιαφέρουσες οπτικές αντιθέσεις αλλά και DIY συνθέσεις και ανανεώνω το χώρο και τη διάθεσή μου.
  • Ανακαλύπτω νέα χόμπυ. Δοκιμάζω τις ικανότητές μου σε νέες δημιουργικές δραστηριότητες και ξεδιπλώνω το κρυφό μου ταλέντο. Ζωγραφίζω, ασχολούμαι με τη φωτογραφία, τη μαγειρική, τον μοντελισμό ή τη ραπτική.
  • Μαθαίνω στα παιδιά μου κάτι καινούριο. Δοκιμάζω απλές συνταγές, ξεκινάω ένα ανθολόγιο, διαβάζω βιβλία, ξεφυλλίζω παλιά φωτογραφικά άλμπουμ, φτιάχνω χειροτεχνίες.
  • Διασκεδάζω. Παίζω παιχνίδια, παρακολουθώ θεατρικές παραστάσεις, ταινίες, αλλά και συναυλίες σε live streaming.
  • Γυμνάζομαι. Στο διαδίκτυο θα βρω πολλά προγράμματα γυμναστικής που μπορούν να λάβουν χώρα ακόμη και στο σαλόνι μου. Εναλλακτικά, αναζητώ βίντεο εκμάθησης χορού: Λάτιν, swing, παραδοσιακούς.
  • Εμπλουτίζω το βιογραφικό μου. Πολλά πανεπιστημιακά ιδρύματα παρέχουν πληθώρα δωρεάν διαδικτυακών μαθημάτων: Ιστορία, τέχνη, οικονομικά, γλώσσες προγραμματισμού.
  • Κρατάω επαφή με φίλους και συγγενείς. Συνδέομαι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τηλεφωνώ στα αγαπημένα μου πρόσωπα. Ευκαιρία να μοιραστώ τους τρόπους με τους οποίους διατηρώ τη θετικότητα και την αισιοδοξία μου!

Και δε ξεχνώ να είμαι επιεικής με τον εαυτό μου!

Κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να προσαρμοστώ στις νέες προκλήσεις.

Στέφανι Κεϊρούζ Ψυχολόγος Hr. Psychology – Today.
Στέφανι Κεϊρούζ Ψυχολόγος Hr. Psychology – Today.

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.