«Ρύζι» λαχανικών στα παιδικά γεύματα; Και όμως γίνεται!

Aν ρωτήσεις οποιοδήποτε παιδί τι θα ήθελε να δει στο πιάτο ή το σχολικό ταπεράκι, η απάντηση είναι συνήθως το ρύζι, τα μπιφτέκια-τα κεφτεδάκια, η πίτσα, τα ζυμαρικά. Εμείς δεν τους χαλάμε χατίρι, #allazoumesinithies και τα εμπλουτίζουμε με 4 «ρύζια» λαχανικών!

Για να φτιάξουμε «ρύζι» από λαχανικά δύο πράγματα είναι απαραίτητα, το ένα είναι ότι φτιάχνονται από συγκεκριμένα λαχανικά (κουνουπίδι, σελινόριζα, καρότα, μπρόκολο) και το δεύτερο ότι η καλύτερη επιλογή είναι τα βιολογικά!

Κάποτε έπρεπε να ψαχτώ για να βρω πιστοποιημένα βιολογικά λαχανικά πλέον η ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ τα προσφέρει σε μεγάλη ποικιλία και σε πολύ καλές τιμές, που πραγματικά δεν έχω λόγο να μην επιλέγω τα ΑΒ THINK BIO!

Όπως ανέφερα και παραπάνω, τα παιδιά θέλουν να τρώνε φαγητά που γνωρίζουν σε γεύση και όψη, και γι’ αυτό συχνά δυσκολευόμαστε να εμπλουτίσουμε με επιπλέον λαχανικά φαγητά που ήδη τρώνε.

Και ως μαμά σε καταλαβαίνω, προφανώς έχεις προσπαθήσει να εμπλουτίσεις μια κοτόσουπα με μπρόκολο, ή τα μπιφτέκια με ψητά λαχανικά, κι ενώ έχεις κάνει την προσπάθειά σου, το παιδί τα αφήνει στην άκρη του πιάτου.

Για παράδειγμα, το δικό μου παιδί ενώ λάτρευε τα θρεπτικά καρότα πλέον δεν τα θέλει σε κανένα του φαγητό. Η απόφασή του αυτή με έβαλε σε σκέψεις και προσπάθησα να βρω τρόπους να το βάλω ξανά «στο παιχνίδι».

Θυμήθηκα πως κι εγώ ως παιδί δεν έτρωγα κανένα σχεδόν λαχανικό βραστό ή ψητό ενώ τα μόνα φαγητά με λαχανικά που μου άρεσαν ήταν το λαχανόρυζο και η μακαρονάδα με σάλτσα καρότου που έφτιαχνε ο μπαμπάς μου, η οποία έμοιαζε και είχε γεύση σαν την κλασική σάλτσα κιμά.

Το μυστικό του ήταν πως την μαγείρευε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο πχ. χρησιμοποιούσε τα ίδια μπαχαρικά.

Είμαι σίγουρη πως πολλές φορές αναζητάς απλές, εύκολες και αποδοτικές ιδέες κι εσύ και αυτές μοιράζομαι παρακάτω μαζί σου για να εμπλουτίσεις ή να αντικαταστήσεις, να εκπαιδεύσεις και να κάνεις το παιδί σου να αγαπήσει τα λαχανικά.

Το κουνουπίδι
Τα παιδιά που τρώνε κουνουπίδι είναι ελάχιστα, τα φαγητά όμως με τα οποία μπορείς να εμπλουτίσεις το κουνουπίδι ή να αντικαταστήσεις τη ζωική πρωτεΐνη πολλά!

Το κουνουπίδι έχει τη «μαγική» ιδιότητα όταν θρυμματιστεί να μοιάζει με ρύζι. Το ρύζι κουνουπιδιού μπορεί να είναι μια τάση που γνωρίσαμε πρόσφατα αλλά πρώτη φορά εμφανίστηκε το 1998 με τον όρο κουσκούς.

Τρίβοντας λοιπόν το κουνουπίδι σε ένα κλασικό πολυμηχάνημα μπορείς να το χρησιμοποιήσεις απλά ως συνοδευτικό «ρύζι», όπου αν βάλεις και λίγο κουρκουμά θα είναι ακόμη πιο ελκυστικό.

Μπορείς να φτιάξεις βάση για πίτσα, χορτοφαγικά κεφτεδάκια, μπιφτέκια ή να εμπλουτίσεις και να αντικαταστήσεις το ρύζι στις αγαπημένες του σούπες, στο σπανακόρυζο και την ψαρόσουπα.

Καρότο
Και όμως η αλήθεια είναι ότι κάποια παιδιά δεν τρώνε το καρότο αλλά ακόμη και αν το τρώνε είναι τόσο μα τόσο θρεπτικό που αξίζει να του «δώσεις» περισσότερο χώρο στο φαγητό, πέρα από τη συνηθισμένη του χρήση.

Έτσι, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία, δηλαδή να το κάνεις σα «ρύζι», μπορείς να φτιάξεις μια φανταστική σάλτσα για τα μακαρόνια του, απλά ακολούθησε ακριβώς την ίδια συνταγή με αυτή της συνταγής για κιμά.

Επίσης το καρότο σε αυτή τη μορφή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εμπλουτίσεις τα κεφτεδάκια για μια πιο υγιεινή προσέγγιση, να το χρησιμοποιήσεις σε πίτες με κολοκύθα,  να φτιάξεις γέμιση για τα κανελόνια και να το προσθέσεις στις φακές.

Σελινόριζα
Η πεντανόστιμη, αρωματική και θρεπτική σελινόριζα φτιάχνεται πάλι στην ίδια λογική με το «ρύζι» κουνουπιδιού και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σούπες ή ως ρύζι σε ένα ριζότο που θα εμπλουτίσουμε με τυρί και κοτόπουλο ή το λαχανόρυζο.

Μπρόκολο
Το καλό με το μπρόκολο είναι ότι το χρώμα του μπορεί να κάνει τα παιδιά να ενθουσιαστούν, πάλι με τον ίδιο τρόπο φτιάχνουμε ρύζι από μπρόκολο και με αυτό εμπλουτίζουμε μπιφτέκια, ρύζι, ομελέτες ακόμη και wraps, φτιάχνοντας το πέστο.

Τέλος σου προτείνω και 5 δοκιμασμένους συνδυασμούς με ρύζι λαχανικών για να μαγειρέψεις τα αγαπημένα του φαγητά στην πιο υγιεινή τους εκδοχή και να τα λατρέψει!

  • Παστίτσιο: κουνουπίδι-καρότο-σελινόριζα
  • Μπιφτέκια-κεφτεδάκια: Κουνουπίδι-μπρόκολο-καρότο
  • Βάση για πίτσα: Κουνουπίδι
  • Χορτοφαγική σάλτσα κιμά: Καρότο-κουνουπίδι
  • Ψαρόσουπα/Κοτόσουπα: κουνουπίδι-καρότο-σελινόριζα

Μπορείς μάλιστα να ανακαλύψεις περισσότερες ιδέες  εδώ ή να βρεις κάποια έξυπνα tips.

Πάντα να θυμάσαι ότι το παιδί σου είναι ξεχωριστό, εγώ σου δίνω την ιδέα κι εσύ αξιοποίησε την με τον καλύτερο τρόπο!

Εύα Μονοχάρη, Food Blogger, Funky Cook
Εύα Μονοχάρη, Food Blogger, Funky Cook

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.