πισω στa αρθρα

Πώς θα επαναφέρω το παιδί μου στη διατροφική κανονικότητα μετά τις γιορτές;

Γράφει η Μαρία Τουμπή, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος


Ο προηγούμενος μήνας ήταν διατροφικά δύσκολος είτε είσαι παιδί είτε είσαι συνειδητοποιημένος ενήλικας. Γλυκές και αλμυρές λιχουδιές βρίσκονταν παντού. Παραδοσιακά Χριστουγεννιάτικα γλυκά, κεράσματα στο σχολείο για τις απανωτές ονομαστικές εορτές, τραπέζια και πρωτοχρονιάτικες πίτες.

Ήρθε λοιπόν η στιγμή να επανέλθουμε σε ένα διατροφικό πρόγραμμα, μικροί και μεγάλοι…

Φυσικά, ο σκοπός δεν είναι να απαγορεύσεις τα κεράσματα, αλλά σαν γονιός να βρεις τρόπο να τα περιορίσεις έξυπνα.

  • Αν είστε καλεσμένοι σε κοπή πίτας, φρόντισε να μην φτάσει το παιδί σου νηστικό. Δώσε του ένα φρούτο ή ένα γιαούρτι με μέλι για ενδιάμεσο γεύμα πριν φύγετε από το σπίτι. Έτσι, δεν θα χάσει τις καθημερινές βιταμίνες και φυτικές ίνες και δεν θα φτάσει πεινασμένο στην εκδήλωση επιθυμώντας και δεύτερο κομμάτι πίτας.
  • Κάνε έξυπνες αντικαταστάσεις. Αν μια μέρα γνωρίζεις ότι γιορτάζει ένας συμμαθητής του, ετοίμασε του ένα πιο ελαφρύ γεύμα στο σχολείο. Για παράδειγμα, αν συνηθίζει να παίρνει ένα τοστ, εκείνη την ημέρα, ας πάρει ένα φρούτο και λίγους ξηρούς καρπούς. Αν συνήθιζες να του δίνεις σπιτικά μπισκότα ή κέικ, εκείνη την ημέρα μπορείς να του έχεις ένα σνακ με ρυζογκοφρέτες γεμιστές με ταχίνι μέλι ή με φυστικοβούτυρο μπανάνα.
  • Αν στο σπίτι έχουν μείνει ακόμα γλυκά, χάρισέ τα. Μην τα κρατάς επειδή τα λυπάσαι, γιατί ουσιαστικά είναι σαν να περνάς το μήνυμα ότι είμαστε υποχρεωμένοι να τρώμε ότι περισσεύει, ακόμα και αν είναι γλυκό, ακόμα και αν μας επιβαρύνει.
  • Αν του προσφέρουν έξω ένα γλυκό, φρόντισε να καταλάβει από την αρχή ότι αυτό είναι μέσα στη συμφωνία που έχετε ήδη κάνει για το πόσα γλυκά μπορεί να καταναλώσει την εβδομάδα. Αν για παράδειγμα κάθε Σάββατο τρώτε όλοι μαζί παγωτό, συμφωνείστε ότι θα πρέπει να επιλέξει ποιο γλυκό θέλει να φάει, αυτό που του προφέρουν έξω ή αυτό που τρώτε μαζί; Έτσι, δίνεις στο παιδί τη δυνατότητα να επιλέξει και οριοθετείς τα διατροφικά σας «πρέπει».
  • Φρόντισε και εσύ που μαγειρεύεις να γυρίσεις γρήγορα στα συνηθισμένα διατροφικά πρότυπα. Σίγουρα, τις γιορτές οι περισσότεροι μαγειρέψαμε παραπάνω γεύματα με κρέας και περιορίσαμε το ψάρι και τα λαχανικά. Βάλε ξανά στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα φακές, φασολάκια και ψαρόσουπα. Δώσε το παράδειγμα και κάν’το πράξη!

Μην ξεχνάς ότι τα παιδιά ακολουθούν τα διατροφικά πρότυπα της οικογένειας, χωρίς παράπονα όταν ο γονιός δεν το κάνει μεγάλο θέμα. Δράσε έξυπνα και άμεσα για να μην φτάσουμε στο… Μάρτη!

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος: Μαρία Τουμπή
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος: Μαρία Τουμπή

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.