πισω στa αρθρα

Παιδικά πάρτι. Ο πιο συχνός διατροφικός… εφιάλτης των γονιών!

Γράφει η Μαρία Τουμπή, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος


Φτάνει η μέρα της γιορτής του δικού σου παιδιού. Θα προετοιμάσεις τα συνηθισμένα; Ναι, αφού τα υγιεινά δεν τα τρώνε! Μήπως όμως υπάρχει μια ενδιάμεση λύση;  

Για να δούμε μερικές επιλογές:  

Ο κιμάς – αγαπημένο υλικό των παιδιών 

Μπορείς να ετοιμάσεις κεφτεδάκια από μοσχάρι που θα ψήσεις στον φούρνο & μπιφτέκια από κιμά κοτόπουλου ή γαλοπούλας.  

Τα συνοδευτικά: Μια ελαφριά σως γιαουρτιού, μουστάρδα σε μικρά μπολάκια και κέτσαπ με στέβια 

Extra tip: Αν έχεις κέφι και χώρο, μικρά μπριός ψωμάκια μπορούν να κλείσουν μέσα τους τα μπιφτέκια και να έχεις σε πολύ λίγο χρόνο υγιεινά μίνι burger. Μην ξεχάσεις τις απαραίτητες μακριές οδοντογλυφίδες με σχήματα και τις σημαιούλες για να δώσεις χρώμα στο πιάτο.  

Τα σουβλάκια 

Τα μικρά σουβλάκια είναι μια άριστη λύση για να προσφέρεις τις απαραίτητες πρωτεΐνες σε ένα μικρό σώμα αλλά και ένα φανταστικό συνοδευτικό για τα αλκοολούχα ποτά των γονιών. Άπαχο χοιρινό, μοσχάρι αλλά και κοτόπουλο μπορούν να συνυπάρχουν. Τα ατομικά πιτάκια είναι απαραίτητο συνοδευτικό και φυσικά στο πλάι αυτών συνδυάζονται άψογα ροδέλες από ντομάτα. 

Η πίτσα – γιατί πάρτι χωρίς πίτσα γίνεται; 

 Στα ράφια των ψυγείων υπάρχουν πλέον πολλές έτοιμες ζύμες για πίτσα αν νιώθεις ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο να φτιάξεις μόνος σου ένα ζυμάρι. 

Δύο λαμαρίνες φούρνου σπιτικής πίτσας χρειάζονται ελάχιστο χρόνο προετοιμασίας.  

Λίγη σάλτσα ντομάτας στη βάση, τυριά και λαχανικά της επιλογής σου. Τα περισσότερα παιδιά την προτιμούν απλή, μόνο με τυρί, οπότε θα κερδίσεις χρόνο και θα έχεις και σίγουρη επιτυχία.  

Μπόμπες, οι κλασικές 

Αν βαρέθηκες τη γέμιση με γαλοπούλα-τυρί, δοκίμασε να προσθέσεις σε ψωμί ολικής άλεσης καπνιστό σολομό, αγγουράκι σε φέτες και τυρί κρέμα. Μπορεί τα μικρά να μην τις τιμήσουν, αλλά οι γονείς θα εκτιμήσουν την αλλαγή στη γεύση.  

Τα λαχανικά 

Σε ξύλινα σουβλιά κάρφωσε εναλλάξ ντοματίνια, ροδέλες αγγουριού και κυβάκια γραβιέρας. Κόψε λωρίδες από καρότο, πολύχρωμες πιπεριές και σέλερι -ναι και όμως, κάποια παιδιά το τρώνε- και σέρβιρε με χούμους ή με ελαφριά σος γιαουρτιού. 

Μια πράσινη σαλάτα με κρίθινα κρουτόν και παλαιωμένη γραβιέρα για τους ενήλικες είναι ότι πρέπει για να ολοκληρωθεί το τραπέζι. Ξίδι μπαλσάμικο και το δικό μας παρθένο ελαιόλαδο θα τη νοστιμίσουν. 

Τα αναψυκτικά 

Παγωμένο τσάι με γεύση φρούτων και γλυκαντικά ή μικρούς χυμούς που να έχουν στη συσκευασία τους την ένδειξη «100% φυσικός χυμός» . Φυσικά δεν ξεχνάμε το νερό, για να μένουν οι μικροί μας φίλοι ενυδατωμένοι! 

Η τούρτα 

Γενέθλια χωρίς τούρτα δεν γίνονται! Θυμήσου ότι κανένας δεν έπαθε τίποτα καταναλώνοντας ένα κομμάτι γλυκό σε μια γιορτή. Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να φροντίσεις να παραγγείλεις ή να δημιουργήσεις μια τούρτα με γλυκαντικά χωρίς θερμίδες και έτσι να μην επιβαρύνεις τους μικρούς καλεσμένους με επιπλέον ζάχαρη. 

Στο φαγητό χρειαζόμαστε ποικιλία, αλλά αναφορικά με το γλυκό, μία επιλογή είναι αρκετή. Μην προσφέρεις στα μικρά παιδιά επιπλέον ντόνατ, καραμέλες, cake pops και τα συναφή. Κανένα δεν θα μπορέσει να αντισταθεί και σίγουρα τίποτα από αυτά δεν ενισχύει την ανάπτυξή τους. 

Οι ενήλικες είμαστε υπεύθυνοι για τη θρέψη των παιδιών μας. Η διατροφή τους είναι σημαντικό να είναι προσεγμένη ακόμα και στις συναθροίσεις, εφόσον περνάει από το χέρι μας. Τόλμησε, μαγείρεψε εναλλακτικά, επένδυσε στην εικόνα που θέλεις να έχει το παιδί σου για την ισορροπημένη διατροφή, ακόμα και στο ίδιο του το πάρτι! 

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος: Μαρία Τουμπή
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος: Μαρία Τουμπή

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.