Ιδέες για νόστιμα και θρεπτικά
πρωινά για τα παιδιά!

Γράφει η Μαρία Τουμπή, Διατροφολόγος – Διαιτολόγος. 


Γάλα με δημητριακά ή… δημητριακά με γάλα; Ναι, τις περισσότερες φορές αυτή η επιλογή για το πρωινό γεύμα των παιδιών φαίνεται να είναι μονόδρομος: είναι η ευκολότερη λύση για να αποφύγουμε τους πρωινούς διαξιφισμούς και για να ξεκινήσει όσο πιο ομαλά γίνεται η ημέρα ολόκληρης της οικογένειας. Τα δημητριακά με γάλα τους αρέσουν, τα τρώνε χωρίς γκρίνιες και μουρμούρα, αλλά άραγε παίρνουν έτσι όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται;  

Ένα πλήρες, υγιεινό πρωινό, που θα δώσει στο παιδί όλα τα θρεπτικά συστατικά τα οποία χρειάζεται και θα το «κρατήσει» μέχρι το διάλειμμα ώστε να μπορεί να είναι συγκεντρωμένο στο μάθημα, περιλαμβάνει ΚΑΙ τις τρεις ομάδες: 

  • Γαλακτοκομικά τρόφιμα, όπως γάλα, γιαούρτι ή τυρί ή/και αυγό. 
  • Δημητριακά κατά προτίμηση αδρά μη επεξεργασμένα, όπως ψωμί, φρυγανιές, κριτσίνια ολικής άλεσης, παξιμάδια και βρώμη. 
  • Φρέσκα φρούτα και χυμούς ή και λαχανικά εποχής, όπως πορτοκάλι, αχλάδι, ακτινίδιο, καρότο, πιπεριές και φέτες ντομάτας. 

 

«Και πώς θα το ξεκολλήσω από τη συνήθεια;» 

Τα παιδιά μαθαίνουν από το παράδειγμά μας, οπότε φροντίζουμε και εμείς να τρώμε ένα ισορροπημένο πρωινό που περιλαμβάνει τροφές και από τις τρεις παραπάνω διατροφικές ομάδες. Δύσκολα ένα παιδί θα αντισταθεί σε μια δροσερή φέτα πορτοκάλι ή σε ένα φρεσκοκομμένο τραγανό μήλοαν όμως δεν τα βλέπει στο τραπέζι του πρωινού, είναι μάλλον απίθανο να τα ζητήσει από μόνο τουΚαθίστε όλοι μαζί για πρωινό και προσφέρετέ του ό,τι έχετε ετοιμάσει για εσάς. Ίσως δεν ανταποκριθεί από την πρώτη φορά, αλλά αξίζει να επιμείνετε.  

Επίσης, μπορεί να είναι πιο γρήγορο για εμάς να έχουμε ήδη έτοιμο το πρωινό μέχρι εκείνα να ετοιμαστούν, αλλά αν ζητήσουμε τη βοήθεια των μικρών souschefπαίζοντας μαζί τους ταυτόχρονα, θα τους εξάψουμε το ενδιαφέρον ?  

Ιδέες για ένα απολαυστικό πρωινό: 

Κρέμα με βρόμη. Βράστε γάλα με λίγες κουταλιές βρόμης, ανακατεύοντας σταθερά με μια ξύλινη κουτάλα. Προσθέστε ένα  τριμμένο μήλο, κανέλα, μέλι και σταφίδες και μοιράστε σε μπολ.  

Εναλλακτικό τοστ. Προσθέστε αβοκάντο & τυρί σε πολύσπορο ψωμί.  

Smoothie με γιαούρτι ή με φυτικό ρόφημα. Προσθέστε ένα φρούτο εποχής στο μπλέντερ και σερβίρετε με ένα κομμάτι σπιτικό κέικ ή 2 μπισκότα βρόμης. 

Σπιτικά pancakes με ξινόγαλο και βιολογικά αυγά. Ακούγεται σαν πρωινό Κυριακής, αλλά αν τα αποθηκεύσεις σε αεροστεγές δοχείο μπορείς να τα σερβίρεις εύκολα και γρήγορα και τις καθημερινές. Άλειψέ τα με φυστικοβούτυρο ή ταχίνι ολικής και λίγο μέλι και πρόσφερέ τα με ένα ποτήρι γάλα. 

Γρήγορη ομελέτα. Λίγο γάλα και 2 αυγά σε αντικολλητικό τηγάνι, ανακάτεψε και θα έχεις scrambled eggs σε 2 λεπτά. Σερβίρεις με ψωμάκι και φέτες ντομάτας. 

Σπιτικό ρυζόγαλο. Φτιάξε το από το βράδυ, προσθέτοντάς μέλι αντί για ζάχαρη. Το πρωί τα σερβίρεις με ένα φρέσκο φρούτο. 

Η προετοιμασία και η αγορά των υλικών είναι ο τρόπος να παρέχεις εναλλακτικά πρωινά στην οικογένειά σου. Φτιάξε τη λίστα σου λοιπόν και ξεκίνα. Καλή επιτυχία! 

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος: Μαρία Τουμπή
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος: Μαρία Τουμπή

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.