Plant based γεύματα με ελάχιστο έως μηδαμινό μαγείρεμα, για τις καυτές μέρες του καλοκαιριού

Η νοστιμιά δε βρίσκεται μόνο στο ζεστό φαγητό: με ελάχιστο χρόνο στην κουζίνα μπορείς να απολαύσεις ό,τι λιγουρεύεσαι

Πάντα ήταν ζεστό το καλοκαίρι στη χώρα μας. Όμως τα τελευταία χρόνια λόγω της κλιματικής κρίσης, οι καύσωνες αυξάνονται σε συχνότητα και διάρκεια, δοκιμάζοντας την υπομονή μας. Διαβάζοντας τα άρθρα μας εδώ στο #allazoumesinithies μπορείς να βρεις τρόπους να κρατήσεις το σπίτι σου δροσερό εξοικονομώντας ενέργεια ή να μειώσεις τη σπατάλη νερού. Μπορείς επίσης να βρεις όλα τα tips που χρειάζεσαι για να δοκιμάσεις τη μερική ή και την ολική χορτοφαγία, συμβάλλοντας ενεργά κατά της κρίσης αυτής.

Τι γίνεται όμως αν η ζεστή σου κουζίνα σε εμποδίζει από το να απολαύσεις τα plant based λαχταριστά γεύματα που λιγουρεύεσαι; Φυσικά και δεν θα στερηθείς τη νοστιμιά! Απλώς θα το κάνεις έξυπνα: θα επιλέξεις χορταστικά πιάτα που απαιτούν ελάχιστο ή και καθόλου μαγείρεμα. Και πως θα προμηθευτείς τα υλικά σου; Θα κάνεις τα ψώνια σου σε ένα κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος με τμήμα ARMONIA ή θα κάνεις  browsing στο Healthy Corner ARMONIA του AB eshop όπου σε περιμένει μεγάλη γκάμα plant based/gluten free/βιολογικών προϊόντων για όλα τα γούστα και τις ανάγκες. Κι αν χρειάζεσαι επιπλέον έμπνευση, ιδού οι παρακάτω ιδέες.

Ξεκίνα τη μέρα σου με ένα δροσιστικό trifle γιαουρτιού: βάλε σε ένα μπολ εναλλάξ στρώσεις με φυτικό γιαούρτι καρύδας, βιολογική μαρμελάδα με ή χωρίς ζάχαρη και κάποια από τις πολλές διαφορετικές granola ή μούσλι δημητριακών που θα βρεις στο ARMONIA και απόλαυσέ το στο μπαλκόνι, σαν να ήσουν ήδη σε διακοπές. Ή βάλτο σε επαναχρησιμοποιούμενο βαζάκι και πάρτο μαζί σου στο γραφείο για πρωινό on the go.

Για αλμυρό πρωινό εμπνευσμένο από την ελληνική κουζίνα προτείνω να αλείψεις μια-δυο φέτες ψωμί πρωτεΐνης ή φρυγανιές με πίτουρο σιταριού με βιολογικό πατέ ελιάς, κομμένα ντοματίνια που θα προμηθευτείς από το οπωροπωλείο του ΑΒ, λίγη ρίγανη και θρυμματισμένο λευκό φυτικό τυρί. Για κάτι ακόμα πιο πρωτεϊνούχο και χορταστικό, φτιάξε μια plant based εκδοχή της αβγοσαλάτας με θρυμματισμένο τόφου σε φυσική γεύση, plant based μαγιονέζα, βιολογική μουστάρδα, κάπαρη, φρέσκο κρεμμυδάκι και ψιλοκομμένα φρέσκα μυρωδικά που ξέμειναν στο ψυγείο.

Τι καλύτερο για την πείνα του μεσημεριού από ένα θρεπτικό μπολ που να περιέχει πολλές ομάδες τροφίμων και να τρώγεται σε θερμοκρασία δωματίου ή κρύο από το ψυγείο; Εδώ θα πρέπει να ανάψεις τα μάτια της κουζίνας, ίσα ίσα για να βράσεις μια μεγαλύτερη ποσότητα κινόα ή πλιγούρι ή καστανό ρύζι ή αποφλοιωμένο σιτάρι που μπορείς να φυλάξεις ως βάση για τα γεύματα δύο ή τριών ημερών. Έπειτα σύνθεσε το μπολ σου με λίγη από τη βάση της επιλογής σου, ψιλοκομμένα φρέσκα λαχανικά ανακατεμένα με πίκλες ή ψητά λαχανικά βάζου (πχ πιπεριές Φλωρίνης), μερικές φέτες ώριμου αβοκάντο, ωμούς ή ελαφρώς καβουρδισμένους σπόρους και dressing με βάση το ταχίνι και το σκόρδο ή βινεγκρέτ με ελαιόλαδο ή βιολογικό κανναβέλαιο ψυχρής έκθλιψης.

Για το βράδυ προτείνω μακαρονάδα με ζυμαρικά ολικής, από όσπρια ή με λαχανικά που θα βρεις στο ARMONIA: απλώς θα τα βράσεις κι έπειτα θα τα ανακατέψεις με έτοιμη plant based σάλτσα πέστο και τριμμένο φυτικό τυρί. Αν λιγουρεύεσαι street food και έχεις κουράγιο για λίγο φούρνο, άνοιξέ τον τόσο όσο χρειάζεται για να ψήσεις συσκευασμένα plant based κεφτεδάκια ή nuggets κι έπειτα τύλιξέ τα σε τορτίγια ή αραβική πίτα μαζί με τραγανά λαχανικά, αβοκάντο και αυτοσχέδια σος μαγιονέζας ή φυτικού γιαουρτιού για plant based burrito που δεν θα απογοητεύσει.

Μην αφήνεις τη ζέστη να σου κόβει την όρεξη για όλα όσα νοιάζεσαι: το νόστιμο plant based φαγητό σε χορταίνει, σου φτιάχνει τη διάθεση και -λόγω χορτοφαγίας αλλά και εξοικονόμησης ενέργειας- συμβάλει στο καλό του πλανήτη!

Anna Chalikia Food Editor @ MadameGinger.com

Διαβαστε επισησ