Το Ινστιτούτο Prolepsis για το δεκατιανό στο σχολείο

Μαζί με την επιστροφή των μικρών στα θρανία, επιστρέφει και η αγωνία των μεγάλων σχετικά με το τι είναι καλύτερο να φάνε στο σχολείο. Όχι άδικα θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς, καθώς ένα πλήρες και υγιεινό δεκατιανό δίνει στο παιδί την ενέργεια που χρειάζεται και το βοηθάει να συγκεντρώνεται καλύτερα στο μάθημα! Δείτε στην συνέχεια μερικές υγιεινές και θρεπτικές ιδέες για ένα μικρογεύμα στο σχολείο.

  • Σάντουιτς ή τοστ με τυρί και λαχανικά (π.χ., ντομάτα, λάχανο, καρότο)
  • Σπιτική πίτα όπως σπανακόπιτα, πρασοτυρόπιτα, τυρόπιτα, ντοματόπιτα
  • Φρούτα ή/και λαχανικά (π.χ., ροδέλες αγγουριού και καρότου, ντοματίνια)
  • Ανάλατους ξηρούς καρπούς (για τα μεγαλύτερα παιδιά)
  • Αραβική πίτα με λαχανικά (π.χ., λάχανο-καρότο) και αυγό ή μαγειρεμένο κοτόπουλο
  • Σπιτικό κέικ με φρούτα, ελαιόλαδο και αλεύρι ολικής άλεσης με λιγότερη ζάχαρη
  • Σπιτικό αλμυρό κέικ με γιαούρτι και λαχανικά (κολοκυθάκι, καρότο, παντζάρι)

 

Αντιμετωπίζετε δυσκολίες με την κατανάλωση του κολατσιού στο σχολείο; Ακολουθούν χρήσιμες συμβουλές:

  1. Δημιουργούμε θετικό κλίμα γύρω από το δεκατιανό από το σπίτι! Ακούμε το παιδί και λαμβάνουμε υπόψη τις ιδέες του. Προετοιμάζουμε μαζί το κολατσιό για το σχολείο.
  2. Δίνουμε έμφαση στην ποικιλία! Εναλλάσσουμε τα τρόφιμα ή/και τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε.
  3. Δίνουμε περιθώριο να αγοράσει κάποιες φορές κάτι από το κυλικείο. Καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να το ζητήσει, δεν το αποκλείουμε, φροντίζοντας αυτό να είναι η εξαίρεση! Συζητάμε μαζί του τις πιθανές επιλογές, ώστε να επιλέξει ένα υγιεινό τρόφιμο, όπως για παράδειγμα κουλούρι Θεσσαλονίκης.
  4. Κατευθύνουμε το παιδί σε υγιεινές επιλογές! Όσο κι αν μπορεί να το ζητάει, αποφεύγουμε να δίνουμε επεξεργασμένα τυποποιημένα τρόφιμα με αυξημένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αλάτι και λιπαρά, όπως πατατάκια, κρουασάν, κ.ά.

Μερικές ακόμα ιδέες για το δεκατιανό στο σχολείο μπορούμε να πάρουμε από τα γεύματα που προσφέρονται καθημερινά στους μαθητές που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ. Τα γεύματα αποτελούνται από μία πηγή από δημητριακά (π.χ. ψωμί, αραβική πίτα), γαλακτοκομικά προϊόντα (τυρί σε σάντουιτς/πίτες, 2-3 φορές την εβδομάδα γάλα ή γιαούρτι), καθώς και φρέσκο φρούτο! Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μερικά παραδείγματα:

  • Σάντουιτς με κοτόπουλο και ντομάτα
  • Τοστ με τυρί και αγγούρι
  • Σάντουιτς με τυρί και ντομάτα
  • Σάντουιτς με αυγό και ντομάτα
  • Σπανακοτυρόπιτα
  • Πρασοτυρόπιτα
  • Πίτσα με λαχανικά και τυρί

Όλα τα γεύματα είναι ελληνικά και παρασκευάζονται ειδικά για το Πρόγραμμα, από επιλεγμένους προμηθευτές. Εφαρμόζονται εξαιρετικά αυστηρές προδιαγραφές, όπως: αποκλειστική χρήση ελαιολάδου, αλεύρι ολικής άλεσης, χωρίς συντηρητικά ή άλλα πρόσθετα.

Η επιστημονική ομάδα του https://www.prolepsis.gr/gr/home

Σημείωση: Το Ινστιτούτο Prolepsis είναι επιστημονικά υπεύθυνο μόνο για τις πληροφορίες που συντάσσονται, παρουσιάζονται και υπογράφονται από την Επιστημονική του ομάδα.

Ινστιτούτο Prolepsis
Ινστιτούτο Prolepsis

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.