Λιγότερη ζάχαρη και αλάτι στη διατροφή του παιδιού

Γράφει η Εύα Μονοχάρη, Food Blogger, Funky Cook


Το αλάτι και η ζάχαρη είναι οι παράγοντες που θα παίξουν σπουδαίο ρόλο στην υγεία και το διατροφικό προφίλ του παιδιού, καθώς μπορεί να ευθύνονται για την παιδική παχυσαρκία.

Ζάχαρη

Η ζάχαρη, χωρίζεται σε δύο κατηγορίες τα φυσικά σάκχαρα και τα ελεύθερα σάκχαρα:

Τα φυσικά σάκχαρα είναι ευεργετικά για τον ανθρώπινο οργανισμό και υπάρχουν εκ φύσεως στα φρούτα και στο μητρικό γάλα.

Τα ελεύθερα σάκχαρα, είναι αυτά που είτε προστίθενται στα τρόφιμα μέσω επεξεργασίας είτε υπάρχουν φυσικά σε τρόφιμα.

Η διαφορά των δύο έγκειται στη συνολική διατροφική και θερμιδική αξία, τον τρόπο που μεταβολίζονται από τον οργανισμό μας και τη συμβολή τους στην ανάπτυξη και την υγεία του ανθρώπου.

Αλάτι

Το αλάτι, περιέχεται εκ φύσεως στα τρόφιμα για γεύση και συντήρηση, όμως συχνά στο φαγητό προσθέτουμε επιπλέον αλάτι, με αποτέλεσμα να προσλαμβάνουμε μεγάλη ποσότητα αλατιού στην καθημερινότητά μας.

Πολλές φορές παρασυρόμαστε από τους χαρακτηρισμούς κάποιων τροφίμων ως «υγιεινά» – κατάλληλα για παιδιά ή δεν γνωρίζουμε ότι πολλά τρόφιμα «κρύβουν» στα συστατικά τους υπερβολικές ποσότητες ζάχαρης και αλατιού.

Τόσο τα σάκχαρα όσο και το νάτριο (αλάτι) χρειάζονται στη διατροφή, αλλά το «κλειδί» είναι η ορθή χρήση, η όσο το δυνατόν η φυσική τους προέλευση και πάντα να συμβουλευόμαστε τον παιδίατρο ή τον διατροφολόγο.

Απλά και εύκολα tips για να περιορίσουμε την πρόσληψη αλατιού και ζάχαρης

Για το αλάτι:
– Ενισχύουμε τη γεύση του φαγητού με καλό μαγείρεμα, καρυκεύματα, μυρωδικά και λεμόνι
– Προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε φυσικό, ιωδιούχο αλάτι, καθώς ακόμη και η ελάχιστη προσθήκη του νοστιμίζει το φαγητό
– Δεν παραπονιόμαστε και δεν αλατίζουμε το φαγητό μας μπροστά στο παιδί

Για τη ζάχαρη:
– Τα φυτικά γάλατα, τα ώριμα φρούτα, το βούτυρο από καρπούς και λαχανικά μπορούν να προσδώσουν υπέροχη γλυκιά γεύση με πιο υγιεινό τρόπο
– Πρέπει να θυμόμαστε πως η ζάχαρη είναι εξαιρετικά εθιστική, γι΄αυτό φροντίζουμε να δίνουμε στα παιδιά μικρή ποσότητα γλυκών (π.χ. τούρτα σε παιδικό πάρτι)

– Αντικαθιστούμε τη ζάχαρη με φρούτα, για παράδειγμα φτιάχνουμε στο παιδί το αγαπημένο του επιδόρπιο γιαουρτιού ή παγωτό με ώριμα και εποχιακά φρούτα
– Αντικαθιστούμε τη ζάχαρη σε γλυκίσματα και σνακ με μπανάνα ή πουρέ μήλου που μπορούμε να φτιάξουμε εύκολα στο σπίτι
– Εξηγούμε στο παιδί τις αρνητικές επιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης γλυκών με παραδείγματα, τους μαθαίνουμε να διαχειρίζονται τους «γλυκούς» πειρασμούς και τους προσφέρουμε υγιεινά γλυκά ως μέρος της διατροφής τους!

Εύα Μονοχάρη, Food Blogger, Funky Cook
Εύα Μονοχάρη, Food Blogger, Funky Cook

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.