Ποιοι είναι οι λόγοι που ένα παιδί σταματάει τη γυμναστική; Και ποια η συμμετοχή σου ως γονέας σε αυτήν του την απόφαση.

Γράφει η Ιωάννα Λαουμτζή, Owner/Leading Trainer IL Exclusive Fitness

“Οι γονείς μου είναι η ραχοκοκαλιά μου, είναι η μόνη ομάδα που θα σε υποστηρίζει είτε σκοράρεις 0 είτε σκοράρεις 40 πόντους”. Kobe Bryant

H φυσική δραστηριότητα έχει σχετιστεί με πολλαπλά ψυχολογικά οφέλη για το παιδί. Εννοείται ότι δεν αναφερόμαστε στο αθλητικό ταλέντο ενός παιδιού, αλλά στην ανάπτυξη ικανοτήτων, τη διαμόρφωση προσωπικότητας και στην πρόσληψη ερεθισμάτων μέσω της άσκησης.

Η επιτυχημένη πορεία των παιδιών στην άθληση προϋποθέτει ψυχολογική ενίσχυση κυρίως από την οικογένεια, άρα η συμβολή των γονέων είναι καθοριστική στην καθημερινή άσκηση του παιδιού.

Ποιοι λόγοι μπορεί να οδηγήσουν ένα παιδί να σταματήσει να αθλείται;

  • Σχολική επίδοση και βαθμοί
  • Φόβος για πιθανούς τραυματισμούς
  • Χαμηλή αντίληψη φυσικών ικανοτήτων
  • Ενδογενής πιέσεις (π.χ. άγχος)
  • Αντιλήψεις αρνητικής δυναμικής της ομάδας (αρνητικά συναισθήματα προς την ομάδα ή τον προπονητή).

Ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους για να καταφέρετε να κρατήσετε το παιδί σας μέσα στην άσκηση και στον αθλητισμό είναι η επιβράβευση. Ένα παιδί αρχικά θέλει να ασχοληθεί με τον αθλητισμό για να διασκεδάσει και έπειτα για να ενταχθεί σε μία ομάδα φίλων. Ο αθλητισμός πρέπει να είναι μέσο διασκέδασης και έκφρασης και όχι ψυχολογικής πίεσης και βίας. 

 Τα γήπεδα είναι ένα μέρος όπου ουσιαστικά χτίζεται ένα μεγάλο κομμάτι παιδικών αναμνήσεων. Ακόμα και σήμερα όταν βλέπω γήπεδο μπάσκετ θυμάμαι κάτι από τις δικές μου προσωπικές παιδικές αναμνήσεις. 

 Οργανώστε λοιπόν ένα σχέδιο δράσης για να εντάξετε το παιδί σας σε μία αθλητική δραστηριότητα κάνοντας τα ακόλουθα:

  1. Εύρεση αθλήματος. Δώστε τους την επιλογή μέσα από τη συμμετοχή τους σε διαφορετικά αθλήματα να βρουν αυτό που τους ταιριάζει.
  2. Έρευνα. Αφού καταλήξετε, μαζί με το παιδί σας στο άθλημα που θα συμμετέχει, καλό θα ήταν να μάθετε όσα περισσότερα στοιχεία μπορείτε σχετικά με την εξειδίκευση και την εμπειρία του προπονητή, τον χώρο προπονήσεων και τις παροχές που προσφέρει ο κάθε σύλλογος προς τον μικρό αθλητή.
  3. Παρουσία και τακτική ενημέρωση. Εμπιστευτείτε το τεχνικό κομμάτι στους προπονητές και γίνετε ενεργά μέλη της ομάδας μέσω της άμεσης επικοινωνίας με τους ειδικούς. Εστιάστε στην ενθάρρυνση και στη θετική ενίσχυση. Και φυσικά να παρευρίσκετε στην προπόνηση του παιδιού σας.

Μέσα από το παιδί σας, γίνετε παράδειγμα ανθρώπου που ακολουθεί τον υγιεινό τρόπο ζωής, κάνοντας τακτικά άσκηση, προσέχοντας τη διατροφή σας και γενικότερα δημιουργώντας συνθήκες για έναν τέτοιο τρόπο ζωής. Να θυμάστε ότι το παιδιά είναι σφουγγάρια, μαθαίνουν μέσα από τη μίμηση, γι’ αυτό να σκέφτεστε πάντα ότι εσείς είστε το πρότυπο συμπεριφοράς τους.

Δείξτε στο παιδί σας ότι το αγαπάτε και το στηρίζετε ασχέτως από την αθλητική τους απόδοση. Ανεξάρτητα από την νίκη ή την ήττα, αποδεχτείτε το παιδί σας και ενισχύστε τη θέλησή του να προσπαθεί και να μην εγκαταλείπει.

 

Owner/Leading Trainer IL Exclusive Fitness Ιωάννα Λαουμτζή
Owner/Leading Trainer IL Exclusive Fitness Ιωάννα Λαουμτζή

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.