Μαγειρεύουμε το μουσακά… αλλιώς! Ένα νόστιμο, υγιεινό και γρήγορο πιάτο με μελιτζάνες και πατάτες

Στην ερώτηση «Τι θα φάμε σήμερα;» απαντάμε με έμπνευση και φαντασία, μαγειρεύοντας με ολόφρεσκα υλικά εποχής από την ΑΒ Βασιλόπουλος

Το καθημερινό μαγείρεμα για την οικογένεια δεν είναι πάντα η πιο εύκολη υπόθεση. Είτε γιατί δεν έχεις χρόνο, είτε γιατί δεν έχεις διάθεση, ή ακόμα, γιατί απλά δεν ξέρεις τι να μαγειρέψεις… Εμείς #allazoumesinithies και φροντίζουμε να βρίσκουμε συνεχώς ιδέες για να σε διευκολύνουμε. Άλλωστε, μια ματιά στους πάγκους με τα ολόφρεσκα προϊόντα της ΑΒ Βασιλόπουλος πάντα σου δίνει έμπνευση.

Αυτό που κάνω εγώ όταν έχω στερέψει από ιδέες είναι να χρησιμοποιώ τη φαντασία μου, ψάχνοντας να βρω παραλλαγές κλασικών συνταγών, συνδυασμένες με άλλα υλικά, που θα φέρουν ποικιλία και νέο αέρα στο τραπέζι μου.

Κάπως έτσι βγήκε κι η συνταγή που σου προτείνω σήμερα. Βασίζεται στο μουσακά, αλλά είναι ένα διαφορετικό πιάτο, πολύ γρήγορο, θρεπτικό και νόστιμο. Πρόκειται για στρώσεις από πατάτες και τσακώνικες μελιτζάνες μαζί με βασιλικό και λιαστές τομάτες, τα οποία μαγειρεύονται σε μία σάλτσα φτιαγμένη με στραγγιστό γιαούρτι 2% της ΑΒ Βασιλόπουλος, τυρί τσαλαφούτι, κεφίρ, αβγά και λίγο μοσχοκάρυδο.

Έχεις ένα πεντανόστιμο φαγητό έτοιμο με δυο-τρεις κινήσεις, για όλους όσους νοιάζεσαι. Και πίστεψέ με, μόλις στρώσεις το τραπέζι, όλοι θα πέσουν με τα μούτρα!

Μελιτζάνες και πατάτες με σάλτσα γιαουρτιού & τσαλαφούτι

Μερίδες: 4-6

Υλικά:

  • 600-700g μελιτζάνες τσακώνικες, κομμένες κατά μήκος σε φέτες 1εκ. περίπου
  • 1 κιλό πατάτες, κομμένες σε φέτες 1 εκ. περίπου
  • 120g λιαστές τομάτες από βάζο, στραγγισμένες και κομμένες σε λεπτές λωρίδες
  • τα φύλλα από 1 μέτριο ματσάκι βασιλικό, ψιλοκομμένα (και λίγο ακόμα για το σερβίρισμα)
  • 300g στραγγιστό γιαούρτι 2% ΑΒ Βασιλόπουλος
  • 300g τσαλαφούτι
  • 200ml κεφίρ, ή, ξινόγαλα
  • 2 αβγά
  • λίγο μοσχοκάρυδο
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • ελαιόλαδο, για το άλειμμα των λαχανικών και του σκεύους

Εκτέλεση:

  1. Απλώνουμε τις μελιτζάνες και τις πατάτες σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί, τις αλείφουμε με ελαιόλαδο, αλατοπιπερώνουμε και τις ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 190ο C αέρα, για 25 λεπτά περίπου, μέχρι να πάρουν χρώμα.
  2. Παράλληλα, ετοιμάζουμε τη σάλτσα αναμειγνύοντας το γιαούρτι, το τσαλαφούτι, το κεφίρ, τα αβγά, το μοσχοκάρυδο, το αλάτι και το πιπέρι σε ένα μεγάλο μπολ.
  3. Απλώνουμε ομοιόμορφα μια κουτάλα της σούπας σάλτσα στον πάτο ενός ελαφρώς λαδωμένου πυρίμαχου σκεύους 22×28εκ.
  4. Βάζουμε μια στρώση πατάτες, πασπαλίζουμε με τις μισές λιαστές τομάτες, συνεχίζουμε με μια στρώση μελιτζάνες και πασπαλίζουμε με βασιλικό. Περιχύνουμε με τη μισή σάλτσα και επαναλαμβάνουμε.
  5. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180ο C, για 35-40 λεπτά.

Tip: Αν το επιτρέπει η διατροφή σου, μπορείς να πασπαλίσεις την επιφάνεια με λίγο κίτρινο τυρί, όπως κεφαλογραβιέρα ή γραβιέρα, για να πάρει περισσότερο χρώμα.

Εύη Σκούρα, Food Blogger, The Healthy Cook

Διαβαστε επισησ