Γιατί το καλοκαίρι μας φτιάχνει τη διάθεση!

Επιτέλους ήρθε! Η ομορφότερη εποχή του χρόνου για πολλούς από εμάς και όχι άδικα. Το καλοκαίρι στην Ελλάδα έχει ήλιο, έχει θάλασσα, έχει διακοπές, ταξίδια, δροσερά φρούτα και λαχανικά που μας φτιάχνουν τη διάθεση και μας κάνουν να το περιμένουμε πως και πως!

Γιατί όμως όλα αυτά μας κάνουν πιο χαρούμενους;

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά:

Οι διακοπές είναι το διάλειμμα από την καθημερινότητα και τις υποχρεώσεις που όλοι χρειαζόμαστε για να επανέλθουμε δριμύτεροι την επόμενη σεζόν. Κατά τη διάρκεια των διακοπών είτε αλλάζουμε τόπο διαμονής είτε όχι, ξεκουράζουμε σώμα και πνεύμα και αφήνουμε λιγάκι πιο ελεύθερο το υποσυνείδητο μας να μας πει τις βαθύτερες επιθυμίες του. Έτσι οργανώνουμε καλύτερα τις μελλοντικές μας δράσεις, μειώνουμε τα επίπεδα της κορτιζόλης (ορμόνη του στρες) στο σώμα μας και ισορροπούμε περισσότερο συναισθηματικά.

Ο ήλιος που το καλοκαίρι στην Ελλάδα μας χαρίζεται απλόχερα, είναι γνωστό ότι βοηθά το σώμα μας να συνθέσει βιταμίνη D (βιταμίνη του ήλιου) , η οποία επιδρά θετικά στα συναισθήματα μας και την ψυχική μας υγεία. Χαρακτηριστικό είναι ότι η έλλειψη βιταμίνης D συνδέεται με κατάθλιψη, κακή διάθεση, ανήσυχο ύπνο,  μόνιμη κόπωση,  μυϊκή αδυναμία και μειωμένες αντοχές.

Η θάλασσα είναι ένα ακόμη στοιχείο του καλοκαιριού που επιδρά στη διάθεσή μας. Οι βόλτες στη θάλασσα, το ατένισμα του απέραντου υγρού στοιχείου και περισσότερο τα μπάνια σε αυτή, μας δημιουργούν μια αίσθηση γαλήνης και ηρεμίας, καθώς μας θυμίζει υποσυνείδητα το διάστημα της κυοφορίας μας. Ως έμβρυα στην κοιλίτσα της μαμάς κολυμπούσαμε για 9 μήνες σε ένα περιβάλλον που μας έδινε ο, τι χρειαζόμαστε, νιώθοντας προστατευμένοι και ασφαλείς.

Ακόμη τα δροσερά προϊόντα της εποχής εκτός από την ενυδάτωση που μας προσφέρουν και τόσο χρειαζόμαστε τους καλοκαιρινού μήνες, μας παρέχουν βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που αυξάνουν τη σεροτονίνη (ορμόνη της χαράς) και ενισχύουν τη χαλάρωση.

Συγκεκριμένα:

Τα Βερίκοκα είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, C, Β1, Β2, σε μέταλλα όπως κάλιο και ασβέστιο καθώς και φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες επιδρούν θετικά στο πεπτικό σύστημα αντιμετωπίζοντας συμπτώματα δυσκοιλιότητας, παράλληλα οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β σχετίζονται με την εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου, την χαλάρωση και την μνήμη.

Τα Ροδάκινα επίσης είναι πλούσια σε βιταμίνες  και πιο συγκεκριμένα σε βιταμίνη C. Η βιταμίνη C, βοηθά την άμυνα του ανοσοποιητικού μας συστήματος και δρα προστατευτικά έναντι εκφυλιστικών ασθενειών.

Τα κεράσια είναι πλούσια σε μελατόνινη. Η αντιοξειδωτική ουσία μελατονίνη, που περιέχεται στα κεράσια, φαίνεται ότι, μπορεί να έχει κατευναστικά αποτελέσματα στους νευρώνες του εγκεφάλου, να συμβάλλει στην ηρεμία  του νευρικού συστήματος, να βοηθάει στην ευερεθιστότητα και να συμβάλλει στην ανακούφιση από ορισμένες νευρώσεις, αϋπνία και πονοκεφάλους.

Το παντζάρι περιέχει φυλλικό οξύ το οποίο είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Φυλλικό οξύ περιέχουν και οι φράουλες!

Οι κόκκινες πιπεριές περιέχουν βιταμίνη Β6, που είναι απαραίτητη για την καλή υγεία του νευρικού συστήματος. Βιταμίνη Β6 περιέχει και το πεπόνι!

Το καρπούζι είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β6, Β1, C, β-καροτένιο, ιχνοστοιχεία κάλιο, μαγνήσιο και φυτικές ίνες. Επίσης περιέχει και λυκοπένιο το οποίο είναι μια ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία που συμβάλλει στην πρόληψη χρόνιων εκφυλιστικών ασθενειών και κατ’ επέκταση στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου.

Όπως καλοκαιρινός τύπος κι αν είσαι το καλοκαίρι είναι εδώ και σε περιμένει για να σου φτιάξει τη διάθεση!

Βγες στον ήλιο (πάντα με προστασία), βούτηξε στη θάλασσα και  απόλαυσε μια δροσερή φρουτοσαλάτα!

Βάγια Ζιώγα Ψυχολόγος Hr. Psychology-Today
Βάγια Ζιώγα Ψυχολόγος Hr. Psychology-Today

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.