Διατροφή μετά τις διακοπές

Οι πρώτες μέρες μετά τις διακοπές, με την επιστροφή στη δουλειά, είναι μία περίοδος προσαρμογής στην καθημερινότητα, τόσο από πρακτικής όσο και από ψυχολογικής άποψης και αυτό έχει αντίκτυπο και στη διατροφή μας. Πως μπορούμε λοιπόν να επανέλθουμε ομαλά και χωρίς άγχος στις διατροφικές συνήθειες που είχαμε πριν το καλοκαίρι;

 

  1. Οργανώνοντας τη λίστα του σούπερ μάρκετ : Γυρνώντας από τις διακοπές, τα ψυγεία των περισσότερων σπιτιών είναι άδεια. Είναι μία καλή ευκαιρία, λοιπόν, να οργανώσουμε την λίστα του σούπερ μάρκετ και να γεμίσουμε το ψυγείο και τα ντουλάπια μας με ποικιλία υγιεινών επιλογών, τόσο για την παρασκευή των γευμάτων μας αλλά και για τα ενδιάμεσα σνακ. Κάποιες βασικές πρώτες ύλες που δεν πρέπει να λείπουν από το σπίτι μας είναι λαχανικά, φρούτα, κρέας, ψάρι, όσπρια αλλά και συνοδευτικά όπως πατάτες, ρύζι κ.τ.λ. Μερικές ιδέες για θρεπτικά αλλά και χορταστικά ενδιάμεσα γεύματα  είναι οι ξηροί καρποί, μπάρες δημητριακών, φρούτα (φρέσκα και αποξηραμένα χωρίς ζάχαρη), στικς λαχανικών, ρυζο/ καλαμπογκοφρέτες κ.τ.λ.

 

  1. Οργανώνοντας τα εβδομαδιαία γεύματα : Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, καλό είναι να έχουμε προγραμματίσει τα γεύματα της εβδομάδας, ώστε να ψωνίσουμε αναλόγως. Ιδανικά, η εβδομάδα μας για να είναι ισορροπημένη είναι καλό να καταναλώνουμε 1/εβδ. κόκκινο κρέας, 1-2/εβδ. ψάρι, 1-2/εβδ. λαδερό, 1-2/εβδ. όσπρια και 1/εβδ. κοτόπουλο.

 

  1. Εφαρμόζοντας το λεγόμενο mealprep: Δηλαδή, meal preparation (παρασκευή γευμάτων) ονομάζουμε την προετοιμασία των γευμάτων εκ των προτέρων. Δηλαδή, αντί να μαγειρεύουμε καθημερινά, μπορούμε να αφιερώσουμε 2-3 ώρες το Σαββατοκύριακο ή κάποια μέρα που θα έχουμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να προετοιμάσουμε ή ακόμα και να μαγειρέψουμε τα γεύματα της εβδομάδας. Ενδεικτικά, μπορούμε να καθαρίσουμε, να κόψουμε και να βράσουμε (αν χρειάζεται) λαχανικά για να έχουμε έτοιμες σαλάτες. Επιπλέον, μπορούμε να μαγειρέψουμε το κρέας (π.χ. κοκκινιστό ή λεμονάτο ή κιμά) και να βάλουμε κάποιες μερίδες στην κατάψυξη ή στο ψυγείο. Θα μπορούσαμε επίσης, να βράσουμε μακαρόνια/ πατάτες/ ρύζι κ.τλ. και να τα διατηρήσουμε στο ψυγείο για να έχουμε έτοιμο και το συνοδευτικό σε κάθε μας γεύμα. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα όσπρια και τα λαδερά.
  2. Κάνοντας γυμναστική: Η σωματική δραστηριότητα μας βοηθά να επανέλθουμε μετά τις διακοπές, ειδικά εάν έχει αυξηθεί το βάρος μας. Με την γυμναστική αυξάνουμε τις καύσεις μέσα στην ημέρα και σε συνδυασμό με την ισορροπημένη διατροφή μπορούμε να πετύχουμε αρνητικό ισοζύγιο θερμίδων, δηλαδή να καίμε περισσότερες θερμίδες από ότι καταναλώνουμε, οπότε και να μειώνεται το βάρος μας.

 

Είναι αλήθεια πως από τη χαλαρή διάθεση των διακοπών, οι περισσότεροι περνούν κατευθείαν στην καθημερινή εργασία. Η αλλαγή της καθημερινότητας, αλλά και η νοσταλγία για το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών επηρεάζουν και τις διατροφικές μας συνήθειες. Όμως, με τον σωστό προγραμματισμό, τόσο των αγορών μας από το σούπερ μάρκετ, όσο και των γευμάτων μας, μπορούμε να ρυθμίσουμε καλύτερα τις επιλογές μας ώστε να μην ξεφύγουμε υπερβολικά. Επιπρόσθετα, αποφεύγουμε και το άγχος που δημιουργείται μέσα στην εβδομάδα για το τι θα φάμε/ μαγειρέψουμε. Το σημαντικότερο, όμως, που χρειάζεται να θυμόμαστε είναι πως η ισορροπημένη διατροφή επιδρά θετικά στην  ψυχολογία μας.

 

Μελίνα Τσαγκατάκη – Διατροφολόγος
Μελίνα Τσαγκατάκη – Διατροφολόγος

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.