Βρες ξανά την ισορροπία σου!

Όταν μιλάμε για τη σύνδεσή μας με τη γη (στον κόσμο της γιόγκα το αποκαλούμε γείωση), εννοούμε ότι κάποιος πατάει γερά τα πόδια του στο έδαφος. Μεταφορικά, σημαίνει ότι το άτομο είναι σε επαφή με την πραγματικότητα, έχει επίγνωση, ανεπτυγμένη κοινή λογική και βιώνει το παρόν, χωρίς να επιτρέπει στις αρνητικές εμπειρίες του παρελθόντος και στην ανησυχία του μέλλοντος, να τον απομακρύνουν από το τώρα. Το να γειωθούμε σημαίνει να παραμένουμε χαλαροί, να διατηρούμε την ψυχραιμία μας, την επαφή με την αλήθεια μας και την εγγενή σοφία. 

Η αποσύνδεση/απομάκρυνση του ανθρώπου από τη γη – απουσία γείωσης – επηρεάζει σημαντικά τη συναισθηματική, ψυχική, ψυχολογική και σωματική μας υγεία. Μειώνει την ενέργεια και τη ζωτικότητα μας και δυσκολευόμαστε να βιώσουμε ευχαρίστηση. Ως εκ τούτου, αποσυνδεόμαστε από το κέντρο μας, από τις βασικές και ουσιαστικές μας ανάγκες. Κάποιες ενδείξεις ότι έχουμε χάσει την επαφή μας με τη γη είναι οι εξής:

Ψυχικές ενδείξεις

  • Η αδυναμία μας να συγκεντρωθούμε ή να κατανοήσουμε τι νιώθουμε και τι χρειαζόμαστε.
  • Η δυσκολία στη λήψη αποφάσεων.
  • Το αίσθημα απειλής, πανικού κι άγχους.
  • Οι αρνητικές σκέψεις και η χαμηλή αυτοπεποίθηση.

Σωματικές ενδείξεις

  • Οι ενοχλήσεις στην πλάτη και στα πόδια.
  • Η υπνηλία, ακόμη και ο λήθαργος.
  • Τα κρύα άκρα.
  • Η αστάθεια.

 

Συμβουλές για «γείωση»:

  1. Η «γείωση» είναι κάτι που πρέπει να μην αμελούμε και να εργαζόμαστε συστηματικά πάνω σε αυτή σε καθημερινή βάση.
  2. Ένας περίπατος στη φύση, και η επαφή με τη γη βοηθούν στην επίτευξη της κατάστασης «γείωσης».
  1. Περπάτημα και αίσθηση του εδάφους κάτω από τα πόδια μας, κατά προτίμηση χωρίς παπούτσια και χωρίς να κλειδώνουμε τα γόνατα.
  1. Απουσία ήχων. Χρησιμοποιούμε τη σιωπή που συναντάμε στη φύση και απομακρύνουμε παράλληλα τις σκέψεις (ειδικά τις αρνητικές).
  1. Asana: Πόζες που μας φέρνουν σε άμεση επαφή με τη γη και τις συναντάμε στην πρακτική της γιόγκα.

Προτεινόμενη βοηθητική άσανα για τη γείωση

  • Διατήρησε την άσανα για 30”-90” για την κάθε πλευρά.
  • Κατά την διάρκεια της πρακτικής προσπάθησε να κρατάς την πλάτη σου ίσια.
  • Μπορείς είτε να πλέξεις τα χέρια, είτε να φέρεις τις παλάμες στην καρδιά
  • Σε περίπτωση που η θέση σε δυσκολεύει δοκίμασε να καθίσεις οκλαδόν στη γη με τις παλάμες βαριές και ανοιχτές πάνω στα γόνατα.

 

Namaste!

 

Δασκάλα Yoga: Έφη Δήμα (Omm_Yoga)
Δασκάλα Yoga: Έφη Δήμα (Omm_Yoga)

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.