πισω στa αρθρα

Τι είναι η προπόνηση Tabata και πώς θα σε κρατήσει σε φόρμα τα Χριστούγεννα

Γράφει η Κάτια Στρατουδάκη, Personal Trainer και Blogger, Fitness Blossom Blog by Katia


Η Tabata είναι μία από τις πιο δημοφιλείς μορφές προπόνησης υψηλής έντασης (HIIT). Αποτελείται από οκτώ γύρους ασκήσεων με διάρκεια έντονου έργου 20 δευτερολέπτων και ξεκούρασης 10 δευτερολέπτων. Μπορεί χρειάζονται μόνο τέσσερα λεπτά για να ολοκληρωθεί ένας κύκλος Tabata, αλλά αυτά τα τέσσερα λεπτά είναι ικανά να ωθήσουν το σώμα σας στο απόλυτο όριό του και να σας κρατήσουν σε φόρμα την εορταστική περίοδο που δεν προλαβαίνουμε συχνά να αφιερώσουμε πολύ χρόνο για γυμναστική.

Από πού ξεκίνησε η Tabata;
Το πρωτόκολλο Tabata γεννήθηκε αφότου ο Ιάπωνας επιστήμονας Izumi Tabata και οι συνεργάτες του συνέκριναν τα αποτελέσματα της προπόνησης μέτριας έντασης και της HIIT. Η μελέτη αξιολόγησε δύο ομάδες αθλητών. Η πρώτη ομάδα έκανε προπόνηση με μέτρια ένταση για μία ώρα, πέντε φορές την εβδομάδα, για συνολικά έξι εβδομάδες. Η δεύτερη ομάδα ολοκλήρωσε την τεσσάρων λεπτών υψηλής έντασης προπόνηση τέσσερις φορές την εβδομάδα για συνολικά έξι εβδομάδες.
Τα αποτελέσματα των επιστημόνων κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι αθλητές που έκαναν υψηλής έντασης προπόνηση παρουσίασαν αύξηση στις ικανότητες του αερόβιου και του αναερόβιου συστήματος ενώ η ομάδα μέτριας έντασης δεν βελτίωσε την αναερόβια απόδοση. Η μέθοδος Tabata δημιουργήθηκε με τη μοντελοποίηση των προπονήσεων μετά τα αποτελέσματα των ερευνών.

Φυσικά όλα τα είδη προπονήσεων είναι ωφέλιμα και διατελούν το σκοπό τους αλλά όταν δεν υπάρχει πολύς διαθέσιμος χρόνος η Tabata είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να κρατηθούμε σε φόρμα παντού!!!

Πώς θα κάνω Τabata;
Από τεχνικής άποψης, η Tabata γίνεται με μία άσκηση. Έτσι, επιλέγετε μια κίνηση όπως σχοινάκι, burpees ή αλματάκια και την εκτελείτε σε μέγιστη ένταση για 20 δευτερόλεπτα με ανάπαυση 10 δευτερολέπτων για 8 γύρους.
Ο στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την ίδια ένταση σε όλους τους γύρους. Εάν δεν είστε (πολύ!) κουρασμένοι μετά από αυτά τα τέσσερα λεπτά, δεν δουλέψατε αρκετά σκληρά!

Καλή προπόνηση!

Personal Trainer και Blogger Κάτια Στρατουδάκη
Personal Trainer και Blogger Κάτια Στρατουδάκη

Διαβαστε επισησ

To #allazoumesinithies χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.